Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Drömsommaren?

Kategori: Allmänt

Igår fick jag ett schema för hur hon tänkt sommarens nattjobb. Det är inte spikat men hon ville att jag skulle kolla och fundera.
Tja vad ska man säga? Blir det bara finväder så kan det här i jobbväg bli drömsommaren.
Jag ville fortsätta hålla min tjänstgöringsnivå på ca 75% och var lite orolig att jag kanske skulle ha ihjäl mig då jag kan tycka att 75% enbart natt är ganska intensivt men det ser himla bra ut. Jag börjar natt under midsommarhelgen och är efter det ledig 10(!) dagar, mitt i sommaren, innan jag går på nästa pass. Det fick bli så för annars skulle det ha blivit mer än 75% vilket jag inte vill. Sen rullar det på med jobbande på nätterna och förhoppningsvis solande och badande på dagarna innan jag sen går på 6 veckors ledigt.
Det här kan bli så jäkla bra om inget oförutsett händer...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: