Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Helgjobb, Kakor och nedräkning

Kategori: Allmänt

Kl 12 drar jobbhelgen igång. Jag vänjer mig aldrig vid att behöva jobba helger, trots nu 13 år inom vården. Jag hatar det lika mycket varje gång och bara jag bestämt mig för vad så ska jag plugga mig till något annat som innebär lediga kvällar och helger. Som tur är så slutar helgen lite tidigare, nämnligen kl 12 på söndag redan. Skulle gå delat med har tagit komp under kvällshalvan så att vi kan åka till Abborrträskliden och vara med på deras kakfrossa istället. Ingen jag egentligen behöver med tanke på min viktsituation men jag får väl ta en springtur hem istället eller nåt.

Och nu....nu är det strax bara en vecka kvar tills allt ska fram. Eller allt och allt, så mycket pynt har jag inte men lite mer för varje år. Det kommer att göra under för mitt välbefinnande att få sitta bland tomtar och lyktor och titta på julgranen om kvällarna. Redan på måndag drar ju allt igång med pyssel med barnen, julmusik, julbak, kransbindning och allt.
Bara den här helgen går undan....

 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: