Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vad hände?

Kategori: Allmänt

Plötsligt händer det. Det brukar hända max en gång i månaden och efter förra natten så kändes det långt borta men när jag för en liten stund sedan vaknade av ett litet joller efter mamma så insåg jag....det var morgon, och alla barnen hade sovit hela natten. Inget vällingbråk varken klockan halv tolv, två eller fyra. Dessutom lyser solen in genom fönstret och jag ska bli full ikväll. Så än så länge känns det på topp. Jag ska bara ta en treo och försöka bota huvudvärken som envisas med att smyga på lite.

Igår fick jag månades Glossybox. Den var inte lika rolig som förra månaden, jag saknade någon typ av sminkprodukt men dom får plus ändå för den fint onslagna och lyxiga förpackningen.
Månadens produkter var ett läppbalsam med härligt doft av kokos, någon slags bivax med citrondoft för nagelbanden, en handkräm, duschtvål som skulle aktivera något jag minns inte vad som var bra för huden och sist ett nagellack i fin gammelrosa färg.

Nu är planen att vi ska kliva upp och ha en fin stor mysig familjefrukost. Verkligheten brukar dock vara att ungarna kivas, någon blir sur, en annan spiller ut sin oboy (Ja! Jag ger mina barn oboy på morgonen och det konstigaste av allt är att dom varken dött eller blivit jättesjuka) och sen när jag och Magnus gjort vårt fika klart och ska sätta oss så är barnen redan färdiga och försvunna.
Sen hade jag tänkt hinna på body center en sväng på förmiddagen, tävlingen är ju igång.

Kommentarer

  • Eva säger:

    Vad är glossybox?



    Ps. Jag ger mig själv också oboy på mornarna! Plus för det.

    2012-03-31 | 12:11:29
    Bloggadress: http://evisaur.blogspot.com

Kommentera inlägget här: