Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Bad friday

Kategori: Allmänt

Tung natt ger tung dag, och dessutom ska jag jobba kväll så det blir en never ending day.
Vi har gjort oss det värsta av sårarslen med Vilda, nämligen gett henne välling alldelens för tidigt någon natt eller två när hon hade svårt att sova. Detta resulterade ju såklart i att hon började vakna kl 02 för välling ist för 05. Inte ok, hon är alldelens för stor för att äta på natten. Dock är hon vansinnigt tjurig och när klockan är närmare tre och man inser att hon inte kommer somna om så har man gett upp och hon har fått sin välling vilket resulterat i att hon somnat som klubbad. Nu har vi alltså lyckats göra det ännu värre för då hon var sjuk nu senast och vi var hysteriskt trötta så fick hon välling EN gång vid tolv, för att somna om. Ni kan ju gissa hur det blivit sen. Inatt började hon halv tolv och jag sa att aldrig i livet skulle jag ge mig. Kl halv två grät hon fortfarande och jag var så trött att jag inte visste vart jag var. Hon vann.
Egentligen ska man väl inte tjorva till det. Enklast att ge henne när hon sen somnar på en sekund. Men på det viset kommer hon ju aldrig sova hela nätter....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: