Maroschka

En småbarnsförälders vardag

14 Mars 2012

Kategori: Allmänt

Idag fyller bebisen 15 månader. Hurra hurra hurra för henne.
Idag ska jag på önskan försöka författa ihop ett morgoninlägg. Det blir kort och hattigt men jag har ju iallafall försökt.
Morgonen startar ca 5.15 då sexåringen som vanligt är vaken. Han har inte ro att lägga i sängen och vänta in oss andra och sitter han vid TV:n sitter han stilla max 20 minuter. Det vill säga att inom en halvtimma är minst en av tjejerna också vakna, mest troligt Olivia då Vildan är bäst på att sova. Vildan den stackaren fick igår helt plötsligt den jäkligaste hostan och sov inget på dagen, som tur är så är hon ju oftast en gladskit ändå. När hon lagt sig för natten hostade hon lika jävligt och när vi skulle lägga oss var hon lite ledsen och när jag gick in till henne var hon illröd och kokhet, bara sådär. Febern låg på 39 någonting så hon fick en alvedon och la sig igen. Jag la mig och började förbereda psyket på en lång natt med gråt, alvedonpåfyllning och hosta men jag hörde inget från henne försen runt 7 imorse.

Annars så...är jag som vanligt långt före årstiden och precis som jag planerar julpynt i oktober så planerar jag nu sommaren. Det är bara köket jag brukar bry mig om och här går det inte göra så mycket med den stackars 35åriga skiten men någon ny lampa, lite gardiner och en vas typ så ser det ju lite annorlunda ut.
Jag behöver dock 2-3 st bordstabletter från Ikea, dom svart PANNÅ.

Jag hade några men ungarna lyckades förstöra 2 st så om någon har hemma eller ska på IKEA så hojta till.

Hade tänkt klä ungarna och gå ut när jag såg solen lysa imorse men nu lyser den inte längre och jag hör hur det börjar blåsa upp igen, precis som det gjort de senaste 2 dagarna så jag undrar vad vi ska göra.




Denna klänning hade Olivia i somras och den passar fint på Vilda i sommar. Jag älskar den och undrar just om dom kommer säljas i år också så Olivia kanske kan få sig en ny.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: