Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Klommeri klommera...

Kategori: Allmänt

det var bråttom när vi skulle lägga schemat och jag glömde bort att ha koll på klämdagar och röda dagar och allt vad det är. Det resulterade i att jag visst hade lagt ett långt kvällspass idag. Magnus som inte visste det hade tagit ledigt han. Inte klurigt av mig någonstans.
När jag sedan läser schemat inser jag att jag lagt även nästa klämdag, den 18 maj + den röda dagen innan. Magnus han har tagit ledigt han...

Så idag bestämde jag mig för att ta semester dom två dagarna och det blev ju inte så tokigt då det resulterade i 9 dagars sammanhängande ledighet. Det känns behövligt trots mina ynka 75%.


Sen har jag gjort en del helknäppa saker på sistonde....som att söka jobb hyffsat långt bort...alltså så långt bort att det innebär flytt...ett jobb jag varit enormt intresserad av i många år men inga möjligheter har dykt upp.
Dock vill jag ju nog inte flytta, vi har det så jäkla bra här om man ser till våra fasta tjänster, vårt hus, all släkt så nära osv. 
Så det är sådär ångestfyllt...jag hoppas ju som mest på att jag inte får jobbet, för då slipper jag fundera mer. Men samtidigt så är det ett sjukt spännande jobb, mycket roligare än vad jag har nu där jag mest städar, tvättar och lagar mat.
Den som lever får se....

 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ok, vars har du sökt:)För får du det i åsele kan du helt klart pendla och få vara mkt ledig:)

    2012-05-02 | 18:32:29

Kommentera inlägget här: