Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Har du hört den förut?

Kategori: Allmänt

Jag läser lite nu och då om vad folk tycker är en dålig ursäkt till att inte träna, jag kom på en egen ursäkt idag än fast jag ju faktiskt vill träna. Den löd "Jag får fan sluta träna, jag får ju finnar"

Jag har väl nämnt någon gång förut att jag har hemskt dålig hy. Det finns alltid något stort rött som gör ont och när jag är i menstider skulle jag vilja gömma mig hemma i 1,5 vecka. Jag har nu märkt att om jag har svettats mycket om så bara under ett endaste spinningpass så går det bara någon dag så har jag både små och stora finnar i hela ansiktet! Och då tvättar man sig ju ändå direkt efter passet.
Jag håller på vara så less. Jag läste i Kerstins blogg om att hon aldrig varit mycket för smink utan bara tvättar och smörjer sig och kletar på lite mascara, men du har ju så fin hy och kan göra så Kerstin ;) Precis så har jag drömt om att ha det halva mitt liv men då skulle jag inte känna mig bekväm med att visa mig bland folk :(

Nä jag får börja jaga på nån ny serie för ansiktsvård.

Under tiden gömmer jag mig så gott jag kan.

 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Prövat mandelolja någon gång? Blev tipsad om att använda den nån gång i veckan som typ ansiktsmask, att smörja in ansiktet på kvällen och låta det vara över natten. Jag tycker den är toppen och smörjer in mig både morgon och kväll,jämt! Och får sällan finnar. Dock vet jag att den inte funkar för alla, en kompis testade den och den funkade inte för henne men. Finns små flaskor på apoteket för typ 40kr så kan ju vara värt ett försök!

    2012-04-25 | 20:26:19
    Bloggadress: http://hantpahjortronberget.blogspot.com
  • Sara Eriksson säger:

    Testa i.d bare minerals nya serie. Jag tycker den är kanon. Och man behöv inte massa produkter. Jag köper dom på nätet för typ halva priset än om man köp dom i stan på http://www.feelunique.com/

    2012-04-26 | 15:29:50

Kommentera inlägget här: