Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Bra och dåligt

Kategori: Allmänt

Idag var det en sådär dag. I förmiddags när jag skulle klä och packa in alla ungarna i bilen så hittade jag inte ens hälften av kläderna dom ska ha till föris. Efter att ha sprungit runt som en dum höna ett tag fick jag chansa på att det var Magnus som glömt hälften på föris och hoppas på att det fanns där. Dock packade jag tydligen in Vilda med bara en sko så hon blev skolös idag hon.
På jobbet hade vi personalträff där det var både bra och jobbiga besked. Det jobbiga får jag tackla när det träder i kraft. Jag får gära mitt yttersta för att vara vuxen och stark och fokusera på just jobbet och inget annat. Det bra är att jag ska tydligen gå natt hela första semesterperioden från 25 Juni till 22 Juli. Efter det har jag 6 veckors sommarledigt men iom natten så kommer jag kunna ta tillvara på hela första delen också mycket bättre än om jag jobbat dag.

Nu borde jag göra en kraftansträngning och få isäng barnen. Undra just om det är nåt på TV man kan glo på ikväll...?


Sakta men säkert närmar sig sommaren och jag ser fram emot många kvällar ute med kvällssol och ett vinglas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: