Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Om att känna sig som världens störta biatch...

Kategori: Allmänt

Det är stort kalas i helgen hos grannen som fyllt jämt. Det ser ut att bli jäkligt roligt med partytält, tunna, bastu och annat skoj men som Vilda sover (eller inte sover) så finns inte en chans att jag kan vara med på något kalas, inte ens gå över, vara nykter och sen gå hem iom att dom snällt nog förvarnat om att det blir riktigt livat ända till morgonen och vårt sovrum ligger mot deras bakgård typ. Bästa alternativet för att kanske sova lite är alltså att åka bort den kvällen och natten vilket är helt ok för mig, dock vill ju Magnus gärna vara med på partyt och där börjar det jobbiga. Jag missunnar inte honom att ha roligt men jag orkar bara inte ens för en natt med att åka bort med alla barnen själv, ha vaknatt med Vilda med något avbrott för att springa iväg till Trollet som också sover lite knackligt och sedan kliva upp kl halv sex med alla, helst då man inte är hemma. Jag skulle sen heller inte efter den natten orka med en bakfull Magnus för det mina vänner är väl ungefär det mest trista och tröttsamma som finns ;) En förkyld karl är där en bagatell.
Alternativet finns att bara ta Vilda med mig och sova hos lillasyster så får dom stora barnen var hemma med honom, dvs att när dom somnat går han över och umgås lite och springer hem med jämna mellanrum. Där har vi dock ett annat problem som är att Magnus tror gärna att han klarar, orkar och fixar lite mer än han gör vilket skapar problem dagen efter ändå....

Så nej, jag är inte hans mamma utan han skulle själv kunna ta rätt beslut på natten så jag kan åka bort till syster och han kan ha roligt.
Men gud så skönt det vore om vi bara kunde åka bort till fjället allihopa tillsammans.....

Kommentarer

  • Ea säger:

    Men herregud, som sagt, du är inte hans mamma. Ta med dig Vilda och åk iväg och så får han fixa det där. Underskatta inte mäns förmåga nu :). Det är ju hans problem dagen efter om han är lite sliten. Kidsen är fortfarande Kids, lika mutbara med en film som andra dagar och jag tror inte att han vanvårdar dem direkt även om han skulle nicka till i soffan. Njut av en kväll och söndag hos systeryster istället och låt karln få ha trevligt och ta konsekvensen av det på söndag. Du kan ju komma hem vid 17-tiden med pizza och höra hur han haft det? :)



    Puss på're!

    2011-09-17 | 08:03:26
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: