Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Nedräkning

Kategori: Allmänt

Äntligen bara en vecka kvar. De som känner mig vet att jag älskar första advent! I vårat hus är det en dödssynd att pynta innan dess, det förstör stämningen men på lördagkväll då åker jullådan fram och gardiner byts så att allt är klart till söndag. Tyvärr har vi inte så mycket julpynt och varken förra året då jag gick hemma och väntade på Vilda eller nu i år då jag även nu har FP så är pynt en prio på listan då bara en liten sketen tomte kostar upp mot en hundring. Eftersom jag är lika glad åt att ta ned allt lagomt efter nyår då jag känner att julen är slut då så kommer även julgranen upp första advent så den hinner stå ett tag så barnen (och jag) hinner njuta av den och bygga upp en massa julstämning.

Nu måste jag bara handla så hade jag väl tänkt hinna baka lussebullar och göra pepparkakshus med barnen men först, en helt vanlig vecka med föris, tvätt, städ och så har jag trängt in ett ljusparty på tisdagskvällen också...

Kommentarer

  • Urmor säger:

    Tack för komentaren hos mej! jag gillar dom oxå:)

    om du mailar mej så ska jag försöka skriva ner beskrivningen så du kan göra en armé..hehhe!

    om du stickar så kika 2 år ca bakåt i min blogg så får du se mina Gnomer"super söta"

    Ha de!

    2011-11-21 | 12:02:56
    Bloggadress: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här: