Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Dumsnål..??

Kategori: Allmänt


Prova aldrig kläder under stress, inte ens om det är pyttelite stress. Jag hade alla barnen med mig till Ica en dag för att prova deras Didrikssonoveraller på Jakob och Olivia. Jag har hört att just Didriksson är lite egna i storlekarna så jag tänkte vara klurig och prova vilken storlek dom behöver och sen hem och leta på Tradera efter en overall. Jakob och Olivia var trötta och ville egentligen allt utam att prova och Vildan for och vinglade iväg lite varstans så jag hade nog inte kollat efter ordentligt egentligen när jag sa "NU är vi klara".

Jag hittade till båda barnen overaller i väldigt bra skick som jag också vann och nu tillslut fick hem. Problemet är att dom var för små. Vi provade nämnligen aldrig att tex sträcka armarna rakt upp när vi provade i affären och det visar sig nu alltså att båda är i minsta laget, men främst Jakobs. Då det är snö NU och tom några minus NU och han skulle till föris IMORGON (läs idag) så blev det panik. Hans förra overall var slängd och ingen hittade vi att låna av så vad blev det, jo en splitterny från Ica istället. Så då har jag istället betalat 3 overaller och Olivia borde egentligen ha en ny hon med, men det är inte lika akut som Jakobs utan hon kan kanske ha sin till våren. Men då den jag vann till Jakob på Tradera med frakt gick på 660 och en ny Didiriksson på Ica gick på 820 så skulle jag kanske inte ha varit så snål från början utan bara köpt en ny...?
Sen behöver man naturligtvis inte köpa en svindyr märkesoverall (JA, jag tycker att 800-1000kr är i dyraste laget men det gäller ju hos oss det). Nej de overaller ungarna haft tidigare år har varit från Cellbes för 250kr, syperfina, tåliga och dom har aldrig frusit eller varit blöta. Nu finns dom såklart inte längre att beställa och jag vågar inte köpa från tex. Hm eller Lindex innan jag VET att dom också är varma, för då kan det ju sluta med att jag ändå måste köpa nytt igen...

Jaja, jag vet inte om jag är för snål (men med föräldrapenning måste man fan vara snål), eller om jag bara är dum eller bara har otur. Jag hoppas jag lyckas sälja den första jag köpte till Jakob, den ser ju som ny ut så man kan ju hoppas...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: