Maroschka

En småbarnsförälders vardag

19 November

Kategori: Allmänt

och precis som 3/4 av alla statusar på Facebook ska jag också klaga på den obefintliga snön. Jag hatar vintern, verkligen avskyr den men till just advent så nog vill jag ha snö så jag hoppas det hinner komma och lägga sig. Sen får den hemskt gärna fösvinna där efter nyår igen om jag fick bestämma men med så mycket annat så får jag ju inte det....

Dom stora är på badhuset med sin far och Vildan sover sen 2 timmar. Själv har jag försökt gnugga upp duschväggen med en blandning av ättika och vatten och blev väl hyffsat nöjd men måste försöka vädra ut lukten av ättika nu. Jag får väl tända ett av mina allra sista doftljus. Tur jag har party i veckan så man får sig lite nytt, kanske lite juldofter.

Sen händer inte så mycket mer skulle jag tro annat än att räkna ned tills ungarna ska sova så jag kan få min egen myskväll nere i gillestugan. Jag brukar alltid ha den på fredagarna med ett nytt avsnitt av Greys men igår hanns det inte med så det får bli ikväll. Tur jag har en skvätt vin kvar att njuta av.

Jag har inga nya bilder alls att bjuda på så det får bli en blomma. Den fick jag på bröllopsdagen och den måste jag få att överleva då Magnus sa något i stil med att "kan du inte hålla en blomma vid liv kan du nog inte ta hand om 4 barn". Jag vände på det och sa att "om blomman håller sig vid liv, skaffar vi en till då?"
Han log bara ett klurigt leende men jag får väl försöka hålla den vid liv så får vi se vad det blir av allt :p



Kommentarer


Kommentera inlägget här: