Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vilken dag

Kategori: Allmänt

Idag har det verkligen varit en sån där skitbra dag helt enkelt. Till att börja med så sov Vilda typ hela natten, 22-05.20 då hon åt och sen somnade igen till efter 8.
Sen så lyste ju solen och tempen var äntligen human så efter att Magnus skjutsat iväg Jakob som skulle till Leos Lekland med mormor så körde han och servade skotern en vända och lekte av sig för att sedan komma hem och hämta mig, Trollet och Vildan. Vi var ute och kollade läget ett tag och for sen hem för att göra upp en eld i grillringen och göra klämmackor. Magnus fick dock inte till någon eld då veden var blöt så vi gick in och gjorde dom i mackjärnet istället. När vi lunchat drog han och Trollet på badet och Vildan hon sov fortfarande i sin stol sedan vi var ute så jag fick lugn och ro ändå tills dom kom hem igen för Vildan bara sov och sov.








Sen har vi bara myst på hemma och inväntat Jakob.









Och bara en kort stund efter att Jakob kommit hem så sov de stora barnen för dom var helt utslut!





Och nu ska jag väcka Vildan så hon får äta och bli trött igen och sen ska vi isäng. Jag är orolig att det inte blir mycket sömn inatt då hon dels sovit mest hela dagen och då jag själv åkt dit på en överjävlig hosta.
Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: