Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Torsdag idag

Kategori: Allmänt

och inget speciellt med det. Jag vaknade av att solen strålade rakt in i sovrummet och det såg ut som om det var en härlig morgon i april, dock var ju inte läget så för ute var det kallt kallt. Jag skulle egentligen äta lunch på stenmans med Marlene men det blev inte av idag så jag tvingade Magnus att följa, eller ja...tvingade och tvingade.
Vildan hade vägtid idag också så vi åkte dit och kollade läget. Hon går stadigt uppåt vilket man iof ser rätt tydligt på korten jag lagt ut. Hon var vaken och nyfiken och väldigt glad. Hon pratade med sköterskan och kämpade sig illröd för att komma över på mage på skötbordet. Jag undrar vad det är med BVC? Alla mina barn har alltid trivts väldit bra där och varit så glada och nöjda med sånt dom inte alls accepterar hemma som tex att ligga på en filt och bara vara.
Sen var det bara att åka hem och börja med middagen så var den dagen gjord. Just nu sover alla 3 barnen vilket inte händer så ofta då Vilda har sin vakentid på kvällarna men hon lär nog vakna snart. Jag sitter här och kämpar med att motstå suget efter at gå och äta en bulle, en macka eller nåt annat dumt, harre så slisksugenjag är! Jag tog ett äpple men vad fan hjälper det om man är sugen på choklad?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: