Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Peppet...väck.

Kategori: Allmänt

Tänk vad skrik kan dra ned all lust och glädje man hade. Olivia kör just nu ett typiskt Olivaryck och jag blev tvungen att gå därifrån eftersom det inte ens fungerar att räkna till tio utan jag måste därifrån eftersom det totalt brinner av ilska i mig. varför skriker hon? Jo det ska jag tala om, hon har skräp på fingrarna! Just det...skräp på fingrarna!
En av många saker som gör henne helt hysterisk och istället för att bara säga något i stil med: Mäh, jag har skräp på fingrarna, kan du ta bort det. Så börjar hon först gnälla med en ton som gör att man ser blixtar framför ögonen och när man sedan säger att hon inte behöver låta så och att jag hjälper henne när hon slutat så kommer släppet där hon bara vrålar, för lite skräp på fingrarna.....hon gör mig just nu totalt matt, energilös och ledsen.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: