Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Om man dög till

Kategori: Allmänt

men det gör jag ju inte. Jag pratar om att ha gröna fingrar. Jag älskar blommor, dom kan ju förvandla vilket ruckel som helst till vackert och levande. På sommarenvill jag ha blomlådor överallt men blommorna är ju fasen dyra. Visst dom där 10st för 100kr fungerar ju men nog vill man ha lite av dom finare sorterna också. Har varje år tänkt ge mig på att så själv på våren men det blir inget av det.
Skulle vilja ordna en rabatt också på framsidan framför köksfönstret och längst efter huset. En sån rabatt med massa blandade blommor som kommer upp år efter år och blommar olika tider så att det hela tiden är igång men med noll kunskap och då jag inte fattar ett skit trots att jag läser så lär det ju inte heller ske. Helst skulle jag vilja lejja han BlomBosse men dom pengarna finns ju inte.
Jordgubbar och hallon vill jag odla också. Ja det är mycket jag vill men det slutar väl med att jag som vanligt lämnar in blomlådorna på Blommona för massa hundra och sen köper deras amplar för 200kr/st. Har provat det där med sticklingar men bara misslyckats. Ska väl prova igen iår för OM man lyckades vore det ju bra då dom bara kostar 25kr/st typ.






Ingen som har en ORBITREK att bli av med förresten? Det skulle göra mig väldigt lycklig.

Kommentarer

  • kajjan säger:

    Jag skulle också vilja ha gröna fingrar men inte... och shit va dyrt det är. Man blir ju ruinerad. HAde viljat ha en lummig trädgård...med massvis med träd, buskar och blommor, men tjena! Synd att den där BlomBosse(om du menar han vi köpt huset av)inte hade gröna fingrar i sin egen trädgård då det begav sig...=( Våran är verkligen en katastrof!!!



    Näe man skulle haft sånt som blir fint/blommar olika och sedan sköter sig själv. Rabatter kommer jag aldrig att ha, rensa är det värsta jag vet...och alla dessa mygg/knott. KOllade på Familjen Annorlunda igår och då var de ute och pysslade på i trädgården och det såg så mysigt ut (OCH INGA MYGG/KNOTT). FAn man bor på fel ställe.=/



    Hoppas ni mår bra annars?! LillVildan växer så det knakar! Söt!



    kram

    2011-02-22 | 17:11:33
  • Anna Sj säger:

    Jag håller med både dig och Kajsa. Är så mysigt och fint men jag har ingen aning om hur man gör.



    Jag gräms fortfarande över att jag inte ens fick ner nå vinbärsbuskar under förra sommaren.. :( Jag har dock sett att grannen verkar ha koll på det där, så jag kanske måste be om hjälp helt enkelt.. :)

    2011-02-23 | 07:54:13

Kommentera inlägget här: