Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Shoppat

Kategori: Allmänt

Jag har 2 par mammabrallor och jag minns sen jag väntade Trollet att jag inte behöver mer än så. Jag varvade mellan 2 par då också och det gick fint. Tröjor är det lite sämre med men jag hittar väl nåt att ha. Däremot så har jag nu gjort lite inköp tills efter förlossningen. Det är mycket roligare.
Som jag sagt så är det ju tack och lov mitt i smällkalla vintern så man kan ha huvtröjor/munktröjor i massor så det blev 2 st från Gina och så 2 långa linnen som är ett måste att ha under tröjor.
Det var väl inte de snyggaste tröjorna men för att strosa runt i hemma blir dom finfina.









Jag har aldrig använt mig av amningströjor med de andra 2 barnen men tänkte testa några sånna sen. Tycker dom från BOOB med foder över bysten ser ganska ok ut.
Ska kolla HM också efter nån fler huvtröja sen klarar jag mig förhoppningsvis ett litet tag.

Annars händer inget speciellt. Vi jobbar som fasen jämt tycker jag och sover när vi kommer hem.
Om en vecka sätter de igång att fixa gillestugan så snaaart får jag mysa framför min öppna spis. Även tvättstugan skulle väl börja fixas därikring. Skönt att vara på jobbet och komma hem till färdigt sen.
Jag skulle till barnmorskan imorgon äntligen men då ringer dom från sjukan nu och säger att hon är sjuk. Typiskt. Man längtar ju efter dom små besöken där man får lyssna på hjärtat och så. Gissar att det dröjer innan jag får ny tid då hon har det riktigt fullt nu.
Och jag som trodde jag skulle vara rätt ensam där i början på nästa år, ack så fel jag hade ;) Det kommer både en och två och tre efterlängtade bebisar, MINST! Nej, det är inte de ni tror att det är. Det visar sig i sinom tid :)

Åter till kläder!

Hejs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: