Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Läget är lugnt

Kategori: Allmänt

Här händer det inte så mycket annat än att vi jobbar och sover.
Idag ska dom väl börja på ha upp golvet i tvättstugan så dom kan komma och börja bygga en ny åt oss sen. Jag ska nog försöka baka dom där bullarna som jag inte orkade baka igår. Rätt vad det är kommer Jörgen och Lillemor och då skulle det bli en besviken Jörgen om det inte fanns bullar.

Magnus har sovmorgon idag så jag har varit uppe med barnen och försökt roa dom men dom vill ju aldrig göra det som jag vill göra. Olivia kan sitta och dola på för sig själv med dockorna och är inte alls intresserad av att bygga pussel, träna färger eller rita och annat sånt lärorikt. Andra ungar lagar låtsasmat och tycker dte är så kul eller lyckas rita en fin teckning men nepp...hon vägrar. Hon vägrar fortfarande prata också. Men men..det kommer väl...

Jag har bestämt mig nu efter en massa peppande att göra håret mörkt så det blir spännande.

Nää..jag har som sagt inget att skriva så jag lägger ned och går och kokar kaffe till min man istället.


Vecka 24+1

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Ser ut att vara en lillebror på ingång :)

    2010-09-18 | 11:12:23
  • kajjan säger:

    Shit vilken mage du har alltså. Här känner jag bara min lillkula då jag ligger ner på morgonen då det spänner lite...Men så är du ju 8 v före mig =) Mysigt!LÄngtar tills den putar ut riktigt!

    Näe, nu till bror och hämta "sleven däri gryta" Bellan...hon ska ju va med överallt, nu är hon där och äter lunch! =)

    Hej!

    2010-09-18 | 12:30:35

Kommentera inlägget här: