Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jaså här står du och hänger...

Kategori: Allmänt


25+1

Igår var äntligen barnmorskan tillbaka så jag fick en tid på eftermiddagen då jag hade lite bråttom att få tag på mitt moderskapsintyg som jag inte skickat in än.
Allt såg bra ut som vanligt bortsett från att jag gått upp ytterligare 4 kilo sedan sist och den gången hade jag också gått upp 4 kilo så sammalgt 8 kilo n vilket är mer än jag gick upp under hela grav med Olivia. Jorå man ska gå upp i vikt då man är gravid och jag är inte orolig på det viset men då magen följer sin sträcka strax över den mittre kurvan så beror det inte så mycket på bebisen utan på mitt snaskanse så det måste jag faktiskt dra ned på.
Nåt som jag tycker var väldigt konstigt var när hon visade mig kurvorna ffrån alla 3 graviditeter och det visade sig att med tjejerna ligger jag ganska precis lika där ovanför mittenkurvan men med Jakob låg jag redn nu gögt ovanför den övre kurvan?! Jag som tycker jag ser ut att ha minst mage med honom. Antingen så mätar dom ju jäkligt olika eller så beror det på att jag bar honom högre och det på något vis ger högre SF-mått.  För högre låg han ser jag nu när jag jämför bilder än fast jag tycker jag sett likadan ut alla gånger.


Här kommer Jakob i 25+0:
(Snyggt med långkalsongerna som sticker upp men mest lustigt att jag har vanliga jeans fortfarande)



Trollet i 25+0:



Och "syrran" i 25+0:



Som synes så går det stadigt nedåt. Kanske för att man har så mycket slapp hud och slängfett så inget orkar hålla upp magen nu.



Nog om det. Snart kan jag börja lägga ut bilder från framgångarna i gillestugan då han börjar snickra på måndag och jag börjar se ett ljus i tunneln.
Idag ska vi börja kolla efter lite julklappar till ungarna så man kan småhandla lite nu innan lönen försvinner. Jag längtar efter julen så jag håller¨på dö just nu och då har jag inte ens någon bebis i åtanke för den törs jag fortfarand einte hoppas på att den faktiskt kommer utan jag vill ha julgran och juldofter och mörker och ljus. Skulle vilja hitta nå fina julgardiner till köket men det har väl inte kommit ut nåt sånt än kanske.
Men den 2 nov när jag och Lisa (och Marlene?) drar iväg på IKEAresa så kanske dom har nå roliggt julpyssel att fynda. Jag hoppas på det.

NU ska jag ta och duscha så tjing...

Kommentarer

  • Lillemor säger:

    Det blir alltså en lillasyster? Har ni kollat de andra gångerna också?



    Ibland kan jag ångra att vi inte kollade, då hade det kanske känns mer verkligt men samtidigt känns det roligt att inte veta när det är första som kommer. Nu är det bara ungefär sex veckor kvar... Gud vad jag längtar! Hoppas jag brås på mor min, hon har aldrig gått över utan fått några dagar före Bf.



    Sköt om er!

    2010-09-25 | 20:53:46
    Bloggadress: http://lillemoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här: