Maroschka

En småbarnsförälders vardag

inköp

Kategori: Allmänt

Jag har ångest. Ångest över att redan ha köpt en hel del till bebisen. Jag vill inte handla något före vecka 30 och har aldrig tidigare gjort några direkt inköp till nåt av barnen före vecka 30.
Nu har det dock blivit så att då jag bara spanat runt så hittade jag en färg på Emmaljungan som jag gillade väldigt mycket. Jag kommer att fortsätta med EL då jag aldrig haft några problem med den vagnen och tycker dne ligger i rätt prisklass. Iallafall så kontaktade jag BERGS i Lycksele där jag köpt alla mina EL vagnar då det är bättre pris där och förklarade att jag ville ha den färgen men rätt långt fram i tiden. Han rekomenderade mig dock att beställa hem den NU då han inte kunde lova att den färgen skulle finnas kvar flera månader framåt. Så ja, vi har beställt hem den och den står i Lycksele. Dom sa att bara den finns hemma så är det inte något köptvång utan nu hämtar vi den när vi känner för det så jag kan ju ändå vänta 2 månader till.


Bild från http://www.lastentarvike.fi

Till denna vagnen ville jag absolut ha tag på Lindexoverallen som fanns då Trollet var liten, den med moln på och i grönt. Just dom med moln på var lite svåra att få tag på nu så då jag hittade en på Tradera så var jag bara tvungen att klicka hem den.




Och så till sist blev jag erbjuden av en tjej som vet att jag ville ha en viss bärsjal redan när Trollet var bebis, att köpa hennes finfina trikåsjal. Jag har längtat efter att få sjala en nyfödd bebis igen i evigheter då jag aldrig fick Trollet att gilla sjal lika mycket som Jakob gjorde. Så ja, jag fick slå till på den med.



Bild från sjalbarn.se

 Men nu är det köpförbud i flera veckor till. Jag vill inte jinxa mer nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: