Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Förbrukad...

Kategori: Allmänt

Jag känner mig verkligen färdig för soptippen just nu :)
Jag har varit glad över turen jag haft tidigare gånger jag varit gravid eftersom jag aldrig haft minsta lilla problem med något. Ja visst jag har mått som en gris de första veckorna men sen har allt bara flutit på utan sånna där foglossningar, åderbråck, vätska i kroppen osv.
Jag var rätt inställd på att det skulle gå lika smärtfritt den här gången men njeet. Kroppen visar tydligt att den tycker jag brukat den hårt de senaste 5 åren. Eller egentligen beror det nog på att jag inte jobbat tillräckligt hårt genom att träna upp och stärka upp mig mellan graviditeterna skulle jag tro.
Jag har fortfarande inga överdriva problem men har en besvärande foglossning mitt på blygdbenet och liksom det bara värker mest överallt. Tydligen ichiasproblem också som gör att det hugger till och gör vansinnigt ont i svanken och sen viker sig benet och sedan har jag värk i skinkan och benet under kvällen.
Värst är nog ändå att jag plötsligt inte orkar något. Jag har hela graviditeten varit sjukt andfådd hela tiden. Varför?! Jag svimmar nästan ibland av att bädda sängen och låter sen som om jag sprungit världens lopp.
Det gör att mitt jobb plötsligt har blivit 100 resor tyngre men dum som jag är så vill jag verkligen inte "klaga". Så jag får helt enkelt skylla mig själv och se hur länge det fungerar att vara ute på 2 timmars promenader och styra rullstolar utan motor osv innan det blir för mycket. Men jag kan inte med mig att be om att slippa, för det innebär ju att dom andra för göra det desto mer.....


Jaha..det var nog mitt första graviditetsklagoinlägg EVER och med tanke på att det är fasen 16 veckor kvar kommer det nog en hel del till. Jag har ALDRIG tidigare varit less så här tidigt....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: