Maroschka

En småbarnsförälders vardag

En helt vanlig måndag

Kategori: Allmänt

Nästan iallafall. Vi har då inte gjort nåt ovanligt roligt.
Jakob hade tid hos logopeden idag kl 9 så det var snabba ryck iväg imorse och på en halvtimma var besöket klart så vi åkte hem lika snabbt igen. Hon tyckte iallafall att det hänt så otroligt mycket på bara ett halvår att hon satte punkt nu. Det var väl egentligen inget akut från första början men då han själv skämdes och mådde dåligt över det så bestämde vi att han skulle gå på några besök och sammanlagt blev det 4st tror jag men släpper dte inte för Trollet på något år så är vi nog snart där igen ;)

När vi kom hem var det full fart nere i gillestugan så jag håller alla tummar för att jag snart, snart får ställa iordning där nere.
Ungarna har då lekt med varandra sen vi kom hem så dom har jag inte sett till och nu ska vi åka och stoppa in en tvätt i maskinen som står i byastugan. Herrejisses så skönt det ska bli att få tvättstugan klar också ändå.
Tanken var att jag skulle steka pannkakor till middagen men fasen så lat jag blev så jag vet inte om vi bara ska steka på blodpudding när Magnus kommer hem, eller Magnus får steka blodpudding när han kommer hem.

Jag har suttit och räknat ned veckorna tills min HP skulle börja gälla då jag varit så säker på att få den beviljad iom att jag fått det de 2 andra gångerna och jobbade på samma ställe då men har börjat inse att jag nog tagit ut lite för mycket i förskott. Jag har hört tala som att dom blivit hårdare men inte trott det varit sån stor skillnad men tydligen är det en kamp även för de inom vårdyrket numera vilket det inte varit förut. Jag skickade in det i fredags så vi får väl se om någon 2-3 veckor vad dom kommit fram till. Rätt vad det är så måste jag jobba ända in i dec och då kan jag garantera er alla att det inte finns en chans att jag lyckas knipa tills efter nyår...

Hejs





Ljuvliga tider när dom börjat leka med varandra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: