Maroschka

En småbarnsförälders vardag

En fredag i sept.

Kategori: Allmänt

Dagen började kl 05.20 då Trollet klev upp och skulle baske mig inte sova mer. Vi satte henne under en filt framör barntv och gick och la oss igen och fick sova till ca 7.30 iallafall.
Jag har varit pisstrött idag och längtar hemskt mycket efter en kväll med tända ljus, en filt och något bra på TV.

Barnen är iof väldigt snälla just nu och leker med varandra mest hela tiden. Dom leker "mamma,pappa, barn" och Jakob vill alltid vara mamman som travar runt i mina ballerinaskor och med halsband ;) Trollet hakar mest på vid barnvagnspromenader och tar hand om dockan "Elias".

Vi hämtade akvariumet idag och det är riktigt fint. Jag längtar efter att för ställa iordning det där nere, fast mer längtar jag ju såklart efter själva gillestugan.
Hämtade också en potta jag köpt till Trollet i ett nytt försök att få henne intresserad av att vara utan blöja. Egentligen är jag inte så stressad, hon är ju bara 2år tycker jag men resten av världen verkar börja göra sin ungar blöjfria när dom är runt 2 veckor gammal så snart får man väl höjda ögonbryn för att hon fortfarand ehar blöja. Eller just det ja, det har jag ju redan fått.
Denna pottan spelar en trudelutt när man kissar i den och Trollet tyckte det var rätt kul så vi får väl se...vi tar det som det kommer.



Nu har vi varit och bowlat med barnen och ska till att fixa middag.
Snaaaaart är det kväll.

Vecka 22+0 idag också och jag har aldrig förut varit less så tidigt i en graviditet, det är en evighet innan det är dags.



Hejs...

Kommentarer

  • Camilla m säger:

    Vilken häftig stol, måste ju vara perfekt för att få dem intresserad! =) Jag kan redan sakna min mage, fast de är ju tusen gånger bättre att ha dem ute men oj så mysigt det var att vara gravid!

    2010-09-03 | 22:16:45
  • evelina säger:



    Rasmus har oxå upptäckt att man kan leka MED varann istället för bredvid varann..

    Oxå vill han att vi ska vara med och leka, förutom har han jämt lekt själv.. Men det är så roligt att se :)

    2010-09-04 | 18:20:53
    Bloggadress: http://evelina_almqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här: