Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Att vara mitt i ett helvete

Kategori: Allmänt

Nu ska jag skriva om en av de värsta och äckligaste åkommor man kan ha. En åkomma så ter sig så hemskt att jag många gånger legat i sängen och bett om att få självdö. En åkomma där jag hör till en grupp som drabbas extra/extremt ofta och hårt. Jag pratar om svamp i underlivet.

Det är inget ni vill veta nåt om eller höra detaljer om men för en del av er kanske det förklarar varför jag varit/är som jag är just nu, varför jag helst bara går undan, verkar ledsen, plågad och arg. Det finns inte mycket i sjukdomsväg som jag drabbats av iaf som är så plågsamt, får mig att känna mig så äcklig och gör så ont som svamp. Om det sen var så att man kunde vara en av de lyckliga som bara går till apoteket och köper lite salva som gör allt bra men så är det ju inte heller utan när jag åker dit, vilket jag gör flera gånger per år så är det att ringa läkare som gäller, få utskrivet tabletter som ska ätas i 3 månader. Jag hatar det. Och nu när jag är på tjocken får jag inte ens äta de där tabletterna!
Så snart jag kalvat så är det lycksele och specialgyn där som gäller men just nu kan dom inget göra för mig så snälla någon kom och klubba ned mig!!

En dunderförkylning verkar vara pågång då båda ungarna håller på hosta lungorna ur sig både natt och dag och jag själv sitter med huvudvärk och snornäsa så nu ska ungarna läggas och sen ska jag dricka en kopp te medans jag läser Vilhelmina Aktuellt och sen ska jag fan sova, eller försöka iallafall de stunder jag inte får sitta på toan och gnugga mig blodig för att sedan skrika rakt ut som en gris när jag kissar....
Livet är verkligen härligt ibland....

Kommentarer

  • lisa säger:

    AJJJJ ;(

    2010-09-30 | 07:17:56
  • Maydotter säger:

    Fy! Det där låter inte alls nå lattjolajbans!



    Kanske kan några små tips lindra? Badda med kamomillte. Ja, eller sätt dig i en badbalja med kamomillte. Det kan lindra. Och att undvika allt som innehåller socker. Då svälter man svampen. Bedövningssalva xylocain?

    2010-09-30 | 11:01:01
    Bloggadress: http://ikerstinsmage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: