Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tjoho

Kategori: Allmänt

Jag är här men har inte kul att skriva ;)
Idag blev jag deppad när jag klev upp av all snö. Jag har inga vinterskor och hade inte letat reda på vinterjackan så jag är dyblöt om fötterna och frös som en hund på förmiddagen men ska nu pass apå att hissa luvtröjorna jag köpte från Gina Tricot. Det blir absolut fler av dom. Dom är ju inte speciellt översnygga eller så men jag som hade köpt dom för att ha efter graviditeten blev väldigt nöjd när jag insåg hur långa dom faktiskt är och hur hela kulan ryms utan minsta problem och tröjan ändå går ned över rumpan plus att den sen blir lång och skön att ha efter förlossningen som det var tänkt från början. Ska klicka hem 2 st till ikväll.





Annars så vet jag inte. Jag kan fortfarande inte se mig i spegeln utan att bli riktigt dyster över hur fan jag ser ut men funderar ändå på att låta det vara tills jag iallafall har kalvat. Det sägs ju ska inte vara någon fara men det känns inte riktigt ok att hålla på med en massa avfärgningsmedel och blekningar och sånt ifall skiten på nåt vis tar sig genom huden och ut i blodet osv. Ja vi får se.
Nu ska jag skynda iväg på ICA och köpa mig ett par fodrade stövlar jag ställde undan där imorse. Jag är desperat då jag inte har någon vintersko och jag är ju inte så petig heller så det får bli ett par bruna vanliga stövlar helt enkelt.

Jo! Jakob har fått lite knepiga utslag sedan Rissa kom hem till oss. Kan det vara så illa att pojken är allergisk mot just henne trots att det gått bra med tidigare djur?
Nu är ju valpar mer allergiframkallande och för en vuxen kan det ju släppa sen men det rekomenderas ju inte att man ska "tvinga" ett barn att komma över det då dom kan bli än mer allergiska? Ja vi får hålla koll på det. Uppfödaren är medveten om det men skulled et bli så jäkla illa att vi måste skicka tillbaka henne så ger jag upp det här med hund. Då är det bara inte meningen att jag ska ha hund då dom bara blir sjuka, överkörda eller gör mina barn allergiska!



Hejs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: