Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Still alive

Kategori: Allmänt

Söndag idag, en väldigt fin söndag än så länge. Man blir så mycket snällare när solen skiner tror jag. Vi har vart ute med ungarna och dragit bob och pulka och busat i snön. Skönt att kunna röra sig idag för igår var det inte någon rolig dag. My God så ont jag hade i blygbenet! Så länge jag lyfter båda benen samtidigt går det bra men lyfter jag ett i taget gör det ont så in i helvete. Och för att gå är det ju liksom ett måste så ja, det var inte en bra dag igår. Jag gissar på foglossning som sagt och jag som aldrig haft det förut tycker synd om mig själv, vilket jag är bra på och blir mest irriterad då jag aldrig haft några problem förut och nu plötsligt känner mig gammal och handikappad.

Imorgon är det måndag och den sista måndagen jag ska jobba på väldigt länge. Dock inte så länge som jag skulle velat. Jag vill verkligen kunna vara hemma me rän ett år den här gången men det går ju inte när man inte själv tjänar multum eller har en man som drar in 30 000 efter skatt varje månad. Föräldradagarna flyger iväg och så står man där och måste jobba igen snart. Vad gör man?

Nu har min man lagat lunch till mig så jag ska ta och käka lite och sen ska han få göra mig en latte. Han är ett hjärtegull han ;)

Lägger väl in en bild tillslut också där man ser håret. M tog en bild då jag inte riktigt var beredd därav det väldigt förvånade ansiktsuttrycket.
Lägge rin en på de fina monstren också efter att dom hade målat varandra med ansiktskritor.

Hejs...






Kommentarer


Kommentera inlägget här: