Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Padda?

Kategori: Allmänt

Jag har ett namn som jag fastnat väldigt ordentligt för. Magnus är inte överförtjust (än) men hur mycket jag än försöker skjuta det åt sidan och fundera på andra så vill det inte försvinna utan återkommer i slutändan jämt.
När jag pratat med andra om det så har jag faktiskt bara fått en eller möjligtvis två positiva reaktioner, resten har skrattat eller höjt ögonbrynet. Lillasyster kom tydligen att tänka på en padda det frösta hon gjorde.

Så säg mig...är Hedda så himla hemskt?
Inte riktigt samma nivå som Jakob och Olivia utan kanske lite kaxigare men är man minst måste man vara kaxig, och minst kommer hon ju iallafall vara i säkert 5-6 år ;)

Kommentarer

  • kajjan säger:

    Hedda är superfint! Go for it!

    2010-10-01 | 20:13:44
  • lisa säger:

    Jag tycker att Hedda var ett bra namn! Jaa kaxigt namn kan man nog säga.

    2010-10-01 | 22:05:53
  • Lillemor säger:

    Hej!



    Tycker att Hedda funkar fint! Lite kaxigt som Lisa sa!



    Jo...ska försöka så gott det går att ta det lugnt imorgon. Men känns så fånigt att sitta still på en stol medan alla andra arbetar. Men barnmorskan sa att "ok om jag städar undan lite men sen ska jag satsa på att vara arbetsledare". Inget bärande för mig med andra ord!



    Sköt om dig och er!

    2010-10-01 | 23:03:10
    Bloggadress: http://lillemoran.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Jättesnyggt! VI hade funderationer på det också & jag vet att någon (Kajjan?) föreslog det också. Det sket sig i att det blev Hedda Högdahl, det lät helt enkelt för klatschigt. Heidi rök av samma anledning, HH funkar liksom inte tycker vi :)

    2010-10-02 | 15:18:01
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com
  • Maydotter säger:

    Hedda är jättefint!



    En bekant till mig och hennes man hade svårt att komma på vad deras tjej skulle heta. De tog en tripp till kyrkogården och läste namnen på gravstenarna. De hittade Hilja. Och det heter tösen nu! Superfint och ovanligt! Precis i min smak =)

    2010-10-02 | 15:18:34
    Bloggadress: http://www.ikerstinsmage.blogspot.com

Kommentera inlägget här: