Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Morgonstund har guld i mun

Kategori: Allmänt

Det stämmer ju rätt bra in idag. Jag fick börja morgonen med ett glas mjölk och en massa hjortronsylt. Jag hade ingen fil men det var så gott ändå.
Söta rara Marlene som hela tiden skämmer bort mig hade skickat en burk egenkokt hjortronsylt igår med Magnus. Hon hade också virkat en prinsesstårta till Trollet som genast blev väldigt viktig och omtyckt.

Igår jobbade jag min sista dag och det gör ju inte ont annat än i plånboken framöver men det är ju smällar man får ta ;)
Idag står det tvätt tvätt och tvätt på schemat. Och lite städning. Magnus sa igår att han skulle dammsuga idag, jag fattade ingenting men vi får väl se om det blir gjort.

Någon som inte är lika underbart som hjortronsylt på morgonen är att mina barn inte kan sova på morgonen! Jag blir vansinnig att det ska vara så omöjligt att sova bara liiiiiite längre. Visst har vi det bra på så vis att som mest sover hela nätter och så men när dom som igår vart uppe till närmare halv elva och fredagsmyst kan man ju tycka att dom för tusan skulle sova längre än sitt vanliga klockan 06 men icket. Varje morgon, allt mellan fem och halv sex ska dom upp. Det är nog oftast Jakob som kliver upp och då också väcker Trollet inom 10 minuter . Jakob börjar vara så stor att jag hoppats på att han skulle vända och bli lite åt andra hållet och inse hur skönt det är att sova men det verkar vänta på sig....

Nä nu ska jag plocka ur tvättmaskinen för att kunna fylla på den igen.


Lorttroll med sin tårta


Filmmys


30+1

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Åh, va söt hon är med sin tårta. Jag ska virka en ännu större åt hennee!

    2010-11-09 | 19:14:07

Kommentera inlägget här: