Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Bloggtystnad

Kategori: Allmänt

Jamen man tappar ju som den där blogglusten rätt ofta nu, mest hela tiden.
Det rullar på här iallafall. Jag har 2 veckor kvar att jobba, gillestugan är på G och den söta vackra valpen fick flytta hem till oss så just nu är det mycket jaga och hålla koll och än så länge inget kisseri inomhus.

Jag gjorde som jag skrev om tidigare och färgade håret igår. jag ångrar mig, djupt. Jag ser hemsk ut. Alltså frissan gjorde inget fel utan hon har gjort precis som jag sa att vi skulle göra. Det är att jag överhuvudtaget färgade bort mitt blonda hår som ger mig enorm ångest och jag kan just nu inte ens titta mig i spegeln :( Det ser inte ut och känns inte som jag alls. Kajjan kämpar med att övertyga mig om att det var rätt val men just nu lyckas du inte ;) Tror jag rakar av mig allt och börjar om.

Idag var det dags för morskan igen och det var ju med ok-stämpel i rumpan jag gick sen. Jag var dock inte beredd när hon säger att vi skulle stickas idag igen. Bad henne ta den svarta nålen och då frågade honom jag inte ville ha den lilla barnnålen då och det var ju bra det. (Men det gör ont ändå!)

Tack och lov hade jag bara ökat 1 kilo på 3 veckor nu. Inte för att jag bryr mig så men då det var 4 kilo sist så räcker det med ett nu.
Blodvärdet hade ökat trots att jag inte ätit mina tabletter så då kan jag fortsätta skita i dom med. Magen hade växt 4 cm på dessa 3 veckor och låg nu på SF 30 i vecka 28+0. Vad mer? Fosterljuden fortsätter ligga högre än vad dom varit med dom andra barnen och var idag på 153. Huvudet nedår mend en har ju fortfarande gott om plats att vända sig fel.
Jag känner av blygdbenet mer och mer när jag suttit eller legat och går som en gammal tant när jag klivit upp men det överlever jag.

Nu ska jag lägga mig i soffan med Rissa som snarkar i mitt knä. Imorgon kanske det kommer bilder på håreländet och hunden.

God Natt.

Kommentarer

  • lisa säger:

    Men har du blivit med hund! Vad kul! :) Grattis ! Den är vekrligen hur fin som helst på bild. Nu vill jag se voven in real life!



    Du är snygg som brunett, du är snygg som blondin och snyggast är du när du är nöjd med dig själv!

    2010-10-16 | 11:31:26
    Bloggadress: http://sessalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här: