Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vart är hjärnan?

Kategori: Allmänt

Jag har varit helt förvirrad senaste tiden och som jag tjatat om tidigare beror det ju på stressen över att hinna städa ur huset. Köket kvar och det är onsdag imorgon. På fredag är tiden ute.
Idag var det stackars Nisse som fick lida för vårt förvirrade tillstånd. Jag sitter på jobbet och har gjort ungefär en timma när det klickar i huvudet..NISSE! Jösses vi glömde hunden hemma och dessutom minns jag inte ens om han var inne eller ute!! Ja jäklar det var bara att sätta sig i bilen och köra hem igen och där sitter den lille plutten på trappen och väntar. Tur det så han inte låg som en blöt fläck på vägen.

Idag har för övrigt bara varit en dimma. Jag kunde inte sova inatt, det gick inte. (Tack för smset Erika;) ). Jag låg vaken mellan halv 3 och 4 ca och sen blev jag liiite sömnig men då vaknade TRollet och började hålla låda. Ja hon somnade faktiskt inte mer. Gaah jag blir galen på henne. Hon har sovit till ca 7.30 på mornarna och nu vaknar hon varje morgon redan mellan 3 och 4 och somnar hon om sen så vaknar hon kl 6. Undra på att man är död och förvirrad...

Nu ska hon sjungas i säng och snart är det Jakobs tur. När dom båda ligger blir det partylites doftljus, ett glas vin, Premiums mintchoklad och ett avsnitt av Greys.

God natt.

Kommentarer

  • lisa säger:

    Ella vaknar också vid kl 4 numera. Då får välling och somnar om, oftast. SÅ vaknar hon klockan 6 och är pigg. Jag dunderar om hon sover för mycket på dagen ?

    2010-05-11 | 20:35:29

Kommentera inlägget här: