Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Skitväder och skitsaker

Kategori: Allmänt

Som en del sett på facebook så är det inte riktigt bra just nu. Inte alls...
Men det är heller inget jag orkar eller har lust att prata om så jag ska försöka rycka upp mig och sluta gnälla och hålla det för mig själv.

I morse gick jag av sista natten. Så skönt att ha söndagen kvar fastän det är min jobbarhelg. Det är bara synd att vädret är skit och jätteskit. Jag säger som alla andra skriver överallt, jag vill ha sol. Jag måste ha sol snart för att orka. Min energi har den senaste tiden sugits ur mig som med en gigantisk jättedammsugare. Nu var jag visst där igen....
Jag har iallafall fått mitt sommarschema nu. Jag hoppar ju in på natten på sommaren då de ordinarie har semester. Så skönt att få utnyttja de fina dagarna även innan semestern.

Husaffären blev förresten klar nu i fredags och nycklarna överlämnade. Dock har inte den där stora stenen ramlat från bröstet ännu men det kommer väl.
Vi ska i veckan så sakteliga starta upp arbetet med gillestugan också, det har ju stannat av lite. OCH vi har fått oss en grillring så bara det torkar upp ska jag fixa i ordning vår fina grillplats sedan. Ska försöka få tag på nå buskar och grejer jag kan sätta där nere.

Tänk om det bara kunde vara, inte vet jag men slutet på maj iallafall. I helgen är det klassjubileum sedan vi gick ut nian och visst ska det bli kul att träffa gamla kompisar men ärligt talat, jag vill att helgen är över. Jag känner inte att jag kan sätta mig och ta det lugnt nu heller iom denna "jättefest" som ska pågå hela helgen. Måtte helgen gå snabbt.
Sen helgen efter det blir det middag med de fina Johanna och Fia. 2 "nyfunna" vänner som jag inte kunde tro för några år sedan att jag skulle umgås med, bli bjuden på bröllop av osv. Alltså inte pga något särskligt utan jag trodde det inte bara. Har även en stor vän i underbaraste Erika. När man läsrt känna henne vet jag inte hur man skulle kunna vara utan henne. Hur jag än mår, så har hon alltid rätt saker att säga. Alltid och jag mår alltid bättre sedan.
Jag är glad att jag fått lära känna dom. 3 mycket underbara människor.

Det var dagens tjöt...nu måste jag kanske klä på mig.
Tjing.

Kommentarer

  • Fia säger:

    Vad söt du är! :)

    2010-05-16 | 22:10:41
    Bloggadress: http://www.fiabergqvist.com/
  • Fia säger:

    Vad söt du är! :)

    2010-05-16 | 22:10:59
    Bloggadress: http://www.fiabergqvist.com/
  • Ea säger:

    Awww, mys! Vad söt du är Marie! :) Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig heller. På tal om vad jag säger till dig så är det ju faktiskt så att fina människor förtjänar fina saker. Du vet ju att du kan höra av dig till mig när som helst och om vad som helst.



    Pussar!

    2010-05-16 | 22:18:53
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • Hanna säger:

    Ja, du är så gullig! :) Jag är så glad över att jag lärt känna dig också, vänner kan man aldrig ha för många :)



    Jag tänker iaf hälsa på er inom sinom tid bara ni är hemma, hade passat idag om jag inte haft lillan på dagis & föräldraträff. Det blir alltså nån annan dag :)

    2010-05-17 | 09:36:24
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com

Kommentera inlägget här: