Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jag kan inte fatta det...

Kategori: Allmänt

det är gjort nu. Det är klart. Det känns lite konstigt och jag kan inte riktigt ta till mig det ännu men hallelulja huset är färdigstädat!!!!

Jag kommer aldrig aldrig aldrig mer utsätta mig för detta. Imorgon skriver vi alltså över huset och ikväll kl 19.30 var vi klara. Stressen som varit har gjort mig sjuk, sjuk av oro, ångest, hårlossning, magont, sömnbrist. Skulle vi av någon anledning flytta ur det här huset så blir det utana tt blinka en städfirma som får ta tag i skiten. Om allt bara hade gått som planerat så hade vi förmodligen varit klara för 2 veckor sedan och kunnat ta det lugnt fram till imorogn men nu går ju saker aldrig om man planerar. Det tog hundra år innan vi ens kunde börja flytta in eftersom..jaa.."de tidigare husägarna" tog lite tid på sig med att tömma kåken, eller riktigt lång tid. SEn rår vi för en del själva också jag och Magnus för vi har verkligen inte varit så effektiva som vi kunde ha vart. Men nu är det klart. Huset är städat och hela tjocla släkten till köparen var där ikväll medans jag var där och började redan riva tapeter. Jag var något stressad där inne i köket.  Jösses vad jag hoppas/borde få börja sova gott nu och slippa ha ont i magen. Det är tungt att ha en sån grej över sig när man ligger i soffan på kvällen och ska försöka njuta av en film.

Imorgon ska alla papper skrivas på banken så tänker jag aldrig mer tänka på det där huset.
I övrigt är det nattjobb som gäller hela helgen...jag är inte ledsen över att det blev så istället för dag!

Nu....ska jag sova!!

Kommentarer

  • marlene säger:

    Grattis! Förstår att det känns underbart!

    2010-05-13 | 22:29:02

Kommentera inlägget här: