Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Ett bra val

Kategori: Allmänt

Vi har gjort så rätt!
Jag älskar att bo här (än så länge). Jag älskar att bo i by och jag älskar att bo i det här huset. Jag kan inte riktigt säga vad det är för skillnad här i byn jämfört med Vilhelmina. Vi bor ju inte ens "uppi byn" men det är något knepigt lugn med att komma hem, bort från stress, bilar osv. Som jag sa till Magnus idag också, visst längtade man hem  ibland när man satt på jobbet men det var helt enkelt mer att jag längtade bort från jobbet och att få åka hem. Nu har jag kännt flera dagar att jag verkligen längtar HEM och ser fram enmot att komma till mitt mysiga hus, bädda ned mig i soffan och trivas! På Örtstigen var det hela tiden en massa saker som störde mig som tex allt jag ville göra överallt, att jag inte kunde få en njutningskänsla av ro i vardagsrummet eftersom jag hatade allt där inne från inredning till tapeter.
Allt är inte totalt perfekt här heller såklart...lite tapetmissar och sånt men oj som jag trivs.
En stor bonus är ju hur jäkla mycket mer jag kommer trivas så snart vi gjort gillestugan som liksom blivit lite bortglömd eftersom vi måste gräva upp framför huset och dränera om skiten. Men sen...till hösten när jag har ÄNNU ett fint rum dit jag verkligen kommer kunna gå och slappna av framför brasan.

Lite för mycket happy happy joy joy kanske men så vart det ikväll....

Kommentarer

  • marlene säger:

    Härligt!

    2010-05-04 | 23:14:03
  • lisa säger:

    Gud så härligt! :)

    2010-05-06 | 10:24:48
  • Sandra säger:

    Vad härligt att höra! Jag känner igen mig. Vårat hus är litet, och det finns mycket vi kan ändra på och göra både inne och ute, men ändå finner vi sånt lugn här. Vi har ju hela livet på oss att fixa i ordning! :) Vi känner verkligen att det här är vårat hem, inte bara någonstans vi bor. Det är det som gör det extra härligt! Hem ljuva hem!

    2010-05-06 | 11:23:00
    Bloggadress: http://sandramartensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: