Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Aj så in i helvete!!

Kategori: Allmänt

Nu har det hänt...igen!
Jag får blåsor i munnen..ofta...jävligt ofta...typ JÄMT! Då pratar vi inte små blåsor utan blemmot som oftast tar upp en fjärdedel av munnen och gör så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Den här gången har jag fått en i kinden. Den är enorm och jag är öm ända ned på halsen. Jag har inte kunnat borsta utsidan av tänderna på den sidan på flera dagar. Äckligt men sant. Jag borstar resten och kör med listerine. Nu har det gått massvis med dagar och den verkar inte ens vara i närheten av att ge sig. Jag kommer gråta snart och då har jag hållit mig länge. Gudars så less jag är på blemmor! Jag minns då Eva hälsade på en gång och grågade vad fan jag hade gjort vid munnen för då var det en blemma som var så enorm så en halvan av munnen var svullen.
Vad var det man kunde ha brist av när man har det så här Eva??

I övrigt har det varit en fullspäckad dag. Klev upp efter kl 5 med TRollet. Fy fan för dessa morgonpigga stunder säger jag...fy fan!
När Magnus sovit klart åkte jag direkt till Örtstigen och började skura badrummet. Det var fler än en gång jag nästan fick slänga mig på toan och kräkas. Det är inte kul när någon med långt hår (som jag tex) duschar ofta men aldrig rensar golvbrunnen. Det finns inte mycket som är så äckligt som blött hår och att sitta och rensa upp detta blöta hårgegg var väl bland det värsta jag gjort i hela mitt liv.
I morgon är det dags för köket. Fy fan nu börjar det vara tajt men det löser sig väl...hoppas jag.
Efter det var det barnkalas som gällde en liten stund innan det var iväg hem igen där det åter blev grillat hos svärisarna.
Nu är jag proppmätt, lagomt pömsig efter lite vin och drink så jag skuttar nog i säng på någon halvtimma. Imorgon ärd et MIN sovmorgon...HÄRLIGT!

Kommentarer

  • Ea säger:

    Det är inte det här då?

    http://www.olsgren.se/index.php/om-afte

    2010-05-08 | 21:39:00
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • Ea säger:

    Läste du om hon som bytte tandkräm till Sensodyne och blåsorna försvann?

    2010-05-08 | 22:04:18
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • eva säger:

    Först och främst ska du gå å kolla upp vad det är du har brist på. Men jag har för mig att det var B12.

    2010-05-08 | 22:13:41
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur
  • Maydotter säger:

    Jag tror det är Afte. Låter precis som det. Ring och boka en tid för att kolla om du är osäker. Är det herpes så tror jag det ska vara mindre blåsor.

    2010-05-09 | 12:30:30
    Bloggadress: http://www.ikerstinsmage.blogspot.com
  • Camilla m säger:

    Jag får också alltid dessa jäkla blåsor i munnen, nu var de länge sedan sist peppar peppar! Men jag fick utskrivet ett bedövningsmedel som funkade jätte bra när jag fick dessa blåsor, kommer inte ihåg namnet men prata med läkaren det var underbart!! Är i en vit genomskinlig flaska o blå kork..Underbart!=)

    2010-05-10 | 08:30:20

Kommentera inlägget här: