Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Snart är det över..

Kategori: Allmänt

den här extremt långa nyårshelgen. Har jobbat sen i torsdags och har imorgon kvar men det känns som jag jobbat en vecka.

Nyårsafton jobbade jag till 17 men lyckades smita undan 16.30 så då var det till att ta sig hem så fort som möjligt...byta kläder och ta en raggardusch och sen iväg till Storsele där vi firat nyår de senaste åren med samma gamla gäng. Det blev ungefär en miljon ungar (kändes det då som) och full fart och efter att ha jobbat hela dagen blev jag rätt trött i huvudet ganska omgående. Olivia hittade en favorit i Davids tjej Carro som var en riktigt söt och trevlig kvinna och lät inte henne få många minuter själv innan olivia var och hämtade henne.
Maten var toppen och efterrätterna underbara. Jag fick spela mitt absoluta favorit spel Rummy Kub och förlora stort som vanligt. Jag kan inte tänka.....
Vi stannade till ca 22 tror jag det var för då började Trollet på klä sig och ville hem för att sova, hon var så himla trött men sova där ville hon inte. Jag som nog var ännu tröttare tyckte det var en bra idé än fast det var så himla trevligt så vi åkte hem och sköt raketer lite tidigare än alla andra och sen hoppade vi alla i säng och somnade som stockar.

Just nu är Magnus i B-sele och slipar väggar och har nog börjat riva från tapetväggen i gillestugan också. Jag jobbar också på huset genom att sitta och beställa lite ljusstakar och dylikt men fy fan vad jobbigt och svårt det är att komma fram till vilken färg man ska ha på vilka möbler till en viss tapet osv.....hatar inredning. har fått en del bra tips från styleroom och ska väl fortsätta kika där ikväll.

Nä nu ska jag gå in till min Trollivia som ligger och inte alls kan somna och med tanke på att hon säger ajaj och det luktar som hon skulle haft blöjan full med skit än fast hon inte har det så antar jag det är magen...den där magen.

Hejs....

Nyårsfin


Ute på promenad med vagnen i en mycket noga utvald ytstyrsel i form av socka på handen och ytterskorna


Lillegris vill inte vara med på bild

Kommentarer


Kommentera inlägget här: