Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Eje och Anna...

Kategori: Allmänt

De flesta av er vet vid det här laget vilka dom är så här efter bröllopet men den som inte vet och bara för att tänkte jag skriva lite om dom. Jag tänkte redan för några dagar sedan skriva det här inlägget men det blev inte av men efter att Eje ikvåll åter igen gjort mig överväldigad av förundran så blir det av.

Eje och Anna är våra nog allra närmaste vänner. Magnus och Eje har känt varandra typ alltid tror jag och när jag och Magnus blev ilag så behandlade dom mig direkt från första mötet som en väldigt nära vän. Eje lyckades kalla mig för Jenny ett par ggr ;) men det överlevde jag.
När dom fick sitt första underbara barn, Thea så blev jag tillfrågad att vara Gudmor. Jag tänkte "harrejäklar", dom hade inte ens känt mig ett år men lyckligast i världen var jag. Jag gjorde nog ett bättre jobb som Gudmor förut, innan våra egna små troll dök upp men jag hoppas Thea vet att jag alltid finns där för henne vad det än är. Det gäller såklart Liam också ;)

När sen Eje och Anna väntade Liam så väntade vi också Jakob. Det var superkul att vänta barn samtidigt och Anna hjälpte mig i funderingar och förvirrig, erfaren som hon redan var ;)
Det skiljer 3 veckor på pojkarna och förhoppningsvis kommer dom växa upp tillsammans och även dom bli bästa vänner.

Vi frågade Eje och Anna om att vara värdpar till vårt bröllop och dom tvekade aldrig utan tog på sig det jobbet och som dom utförde det! Dom gjorde allt 15 ggr större, flådigare och bättre än vad vi alls hade förväntat oss. Högtalare som stod högt uppi taket skulle bytas ut för det var fel färg, lakan skulle strykas än om dom bara skulle ligga på presentbordet, ljusfacklorna när vi kom, ljuslyktor överallt, tal, upplägg....ja allt var helt sanslöst stort. Jag fattade nästan ingenting för jag hade haft en bild i huvudet av bröllopet där det mesta var lite lagom och så men dom hade styrt upp allt så jag var helt överväldigad mest hela tiden.
Jag hoppas att alla som kom fram till oss, vilket förmodligen var varendaste gäst, och påtalade hur fantastiskt bra Eje och Anna hade gjort det även gick till Eje och Anna och sa det.

Nu håller vi på för fullt med att fixa i ordning i Bäsksele men det går sakta sakta eftersom den enda tiden vi har är efter jobbet och några helger. Denna helgen tex går bort eftersom jag jobbar. Många vänner har varit super och erbjudit sig att hjälpa till när vi behöver det, bara att ringa. Det är så snällt och vi uppskattar det så mycket och vi kommer att ringa.
Men då vi var på Theas kalas förra helgen så reagerade jag ändå på vad Eje sa. Han sa nämnligen inte "ring om ni vill ha hjälp" utan han sa något i stil med "det börjar vara bråttom nu, nu måste vi sätta igång". Han liksom skulle bara hjälpa till...vare sig vi frågat eller inte.
Kommer bara på ett ord till det just nu: GULD

Ikväll hörde han åter av sig och ville hjälpa till, helst igår lät det som.

Ja...bara tankar och känslor från mig. Ni är guld värda och vi älskar er!

God Natt

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Härligt med såna vänner!

    2010-01-23 | 08:30:49
  • Eje Zakrisson säger:

    Kan man annat än buga sig djupt och tacka för så fina och värmande ord!

    Goda vänner och familjen är något jag och min familj värderar oerhört högt så för oss känns det så självklart att erbjuda hjälp och tacka ja till sånt som vänner och familj vill ha och kan tänka sig behöva hjälp med. Som du skriver Marie har jag och Magnus känt varandra typ...alltid! Att jag och Magnus sedan har funnit vår andra hälft i dig och Anna och vi tillsammans m våra barn alltid har roligt då vi ses är ju så underbart. Trots att det ibland blir lite väl långt mellan ggr vi hörs,ses och gör ngt tillsammans så vet vi alltid vart vi har varandra, eller hur?!



    Stor kram till er, vi älskar er!

    2010-01-23 | 23:17:38
  • Diana säger:

    Såg din kommentar och kan tyvärr inte vara till någon större hjälp :-/ S fick det gosedjuret när hon var liten och jag har ingen aning vart den är köpt. Antar att den är köpt i sthlm någonstans då vi bodde här då. Tror säkert att den finns i Umeå också. Hoppas ni hittar en ny, det är inte lätt då de har favoriter man borde nästan köpa dubletter så man har...

    2010-01-29 | 19:09:38
    Bloggadress: http://mammorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här: