Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Lördag

Kategori: Allmänt

Snart är denna lördag slut och den har varit riktigt tråkig. Det blir inte många timmar tillsammans just nu när vi håller på ute i Bäsksele. Någon av oss åker direkt dit efter jobbet och blir borta till sängdags. Igår kom Magnus hem halv elva och åkte när jag klev upp kl 9 och är inte hemma än. Ev kommer han hem till middagen och då kanske jag åker ut...vi får se. Det är ju bara ett tillfälligt måste men oj vad mycket hellre vi hade varit ute med skotern och grillat idag.
Iallafall så är nu sovrummet och vardagsrummet klart. I detta nu håller han nog på tapetsera Trollets rum sen är det också klart. Kvar sedan är att tapetsera hallen, tapetsera Jakobs rum och sätta upp väggen vi ska sätta upp i hallen. När dom sakerna är gjorda så kommer vi börja flytta över och förhoppningsvis bor vi där innan mars är slut. Kvar då är gillestugan som vi får fixa under tiden vi bor där, datarummet och köket. Datarummet borde gå rätt snabbt och köket ska vi ju inte ta tag i försen till sommaren.
Jag längtar så jag nästa dör efter att få sätta upp hyllor, sängar, gardiner och få lite OSS dit. Förhoppningsvis köper kusins karl skåpen vi saknar fårn IKEA också så hallen blir komplett.

Fortfarande funderar vi på vad vi ska ha på väggarna i gillestugan. Inga kort på barnen har vi kommit fram till...det räcker med sånt på övervåningen. Det ska liksom inte vara för mycket eller vad man ska säga.
Inramade filmplanscher kanske? Stavas det så? För något måste man väl ha med 4 vita väggar eller räcker det med väggen som har fondtapet?

Nää..tror jag och ungarna ska baka nå muffins och fika mellanmål. 

Kommentarer

  • Evelina säger:



    Du, fota lite och lägg ut på bloggen, är så nyfiken på huset :)

    2010-03-03 | 13:44:02
  • Fia säger:

    Sv: Ja.. Eller nä.. eller jag vet inte riktigt.. bra känns det då inte och visst jag tokblöder inte men det verkar vara på g om man säger som så..

    2010-03-04 | 18:38:17
    Bloggadress: http://fiabergqvist.blogspirit.com/

Kommentera inlägget här: