Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vilken miss...

Kategori: Allmänt

Följderna av att vi lyckades få Trollet att somna så pass tidigt igår blev ju såklart att hon skulle vakna jävligt tidigt, men det visste vi. Så när jag hör henne vandra ut ur sitt rum och jag ser på klockan att den är halv sju tycker jag ändå att det är ok, hade förväntat mig att hon skulle kliva upp kl 5 som annars när hon somnat i tid. KLiver upp och gör välling till henne. Hon lägger sig alltid i soffan på morgonen med vällingen och en filt och ser på barntv så man själv kan krypa i säng igen men jag blir helt förvirrad när jag komme rin i köket och den klockan bara är halv sex. Tittar på klockan på TV:n som också bara är halv sex. Shise, då har sovrumsklockan fått något slags fnatt inatt då det tydligen varit strömavbrott och lyckats flytta sig FRAMÅT en timma. Som tur är får vi ju som sagt lägga oss och sova igen en stund men det blir ju en lång dag för henne. Jag förstår inte hur folk gör som inte har supermorgonpigga barn?! Man läser om de som kl 8.30 skriver att det kanske är dags att väcka barnen...suck. Man kan ju inte böörja ha henne uppe till 22.00-22.30 varje kväll heller för man vill ju faktiskt ha tiden att kanske se på film tillsammans i lugn och ro eller så. Jaja...

DRömde om finaste Erika inatt också. Tänkte väl så mycket på henne under hela dagen igår att det blev självklart att drömma om henne också. Jag saknar henne, vilket jag gjorde i drömmen också så jag var glad när hon skulle komma och hälsa på mig. Men allt blev liksom fel. Jag ville visa hur fint vi försöker göra hemma men när hon klev innanför dörren så sprang det råttor överallt, det låg gammalt fasttorkat kattkräks på golvet och allt var bara vidrigt. Jag lyfte diskret ut råttorna i svansarna och försökte låtsas som inget men det gick inte så bra.

Inget vidare väder idag heller vilket vi inte haft på hela semestern men det gör inget. Bara jag får vara ledig så, jag vill inte vara där på jobbet just nu!

Ska fortsätta titta på annonser på blocket nu. Letar fortfarand elite smått efter en liten chihuahua. Magnus vill verkligen inte ha något större än så nu så. Svärmors hund har ju 7 små valpar hemma också som Jakob tjatar om men njeet....väntar nog in min chi ändå.

Tjing.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: