Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tidig kväll

Kategori: Allmänt

För första gången på hela semestern så sover Trollet redan. Jakob ska lägga sig om en stund för han är väldigt trött efter att ha sovot hos mormor och morfar. Det betyder att vi har egentid för första gången på 3 veckor. Och vad tänker vi göra? Jo vi ska lägga oss kl 21 har vi bestämt och bara sova utav självaste fan.

Snart är det bara 3 veckor kvar av semestern. Det känns tungt, än om jag bara ska jobba i 8 veckor innan jag går hem på HP. Jag som alltid trivts så bra där höll på att bryta ihop de sista veckorna innan semestern. Många märkte det nog bla på stausuppdateringarna på FB. Som det känns nu vill jag inte tillbaka dit efter barnledigheten. Men vad ska man göra? Efter att ha gått på FP drygt ett år känns det inte så kul att fortsätta med minimal inkomst genom att plugga. Och vad ska man plugga?! Socionom är fortfarande det som just nu känns mest intressant men finns ju inte på distans. Ja jag har ju lite tid på mig att fundera.

Annars då? Gillestugan som vi trodde skulle stå klar efter semestern då den bara skulle målas ser ut att dröja bra mycket längre och har dragit ned humör och lust en hel del då det visade sig att det fanns fukt fukt och fukt så hela golvet är bortrivet ända ned till grunden och även alla panelväggar. Så in med fol som kan lägga nytt golv, (alltså golvet UNDER klickgolvet) och sen vore det allra bästa om man kund eköpa färdigmålad vit panel men dom kostar visst multum så det lär ju inte ske.
Allt annat småtjafs som inte är hel klart försöker vi ta pö om pö, som att tex måla balkongdörren, fixa med kablar och annat skit.

Men nu..just nu, ska jag ta en aprikos och sen göra mig klar för sängen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: