Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Sista veckorna som blondie.

Kategori: Allmänt

Ja så blir det än fast jag trivs något vansinnigt som blondin. Dock så är det bara så att när jag går över till FP kommer jag inte prioritera att gå varannan månad och bleka håret för ca 1000kr utan då blir det att jag nästa gång färgar det brunt igen så jag bara kan köpa den bruna färgen varannan månad för 200kr och göra det hemma. Att bleka håret själv hemma är inget jag ids våga mig på då det så lätt blir fel i nyans och sånt skit och jag dessutom tappar halva hårskallen då jag ammar.

Annars så har dagen varit riktigt bra idag bortsett från att jag gömt mig för folk och grint när jag gått förbi spegeln.
Ungarna har varit på ett sanslöst strålande humör mest hela dagen och vädret har varit toppen så vi har bara varit ute och åka kana, ätit glass, apelsin och grejat på.
Till middagen kom den stora smällen och inget blev som vi hade tänkt. Man kan ju säga som så att det blir en hel del mer göra nere i gillestugan och vi kommer absolut inte gå back på att ha bytt hus men de där pengarna vi skulle ha över till bla kök får gå dit ned ist. Inte alls som vi tänkt det och hela den biten känns skit just nu men ingenstans ångrar vi ju att vi flyttat hit då jag älskar det här huset och trivs så mycket bättre här. Det blev bara inte riktigt så enkelt en del saker.

Nu hoppas jag Trollet somnar snart så jag får mysa ned mig i soffan med min hallonsmoothie. En sak är säker och det är att nu ska det börja jobbas med att ta bort hennes sömn på dagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: