Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Nu hoppar jag i sjön...

Kategori: Allmänt

Nu orkar jag inte med det här något mer. Visst har jag alltid haft det besvärligt med hyn och en del extra vid graviditeter men det här är ju löjligt! Jag gruvar mig anumera varje morgon för att kliva upp och titta mig i spegeln för jag är så rädd över vad jag ska få se. Och det gör ont, riktigt jävla ont dessutom. Varje dag blossar det upp 3-4 nya, inflammerade bölder. Det kan låta ytligt och löjligt men herrejösses vad sånt här påverkar självförtroendet och glädjen. Det är inte kul att måsta gå in på affären och se ut såhär. Visst tänke rman mest på det själv men det är just det, det är ju det enda jag tänke rpå när jag träffar folk. Jag vill bara gömma mig.
Snälla hjälp mig någon!! Vad ska jag göra?! Vad fungerar?? Då det är hormoner så förstår jag att det knappt spelar roll vilka grejer jag använder men något måste jag väl kunna göra för att lugna ned det? Jag börjar jobba på måndag och vill verkligen inte gå till jobbet, brukare och affären och se ut på det här viset.
På bilden syns mest bara kinden men hakan och pannan ser nästan lika illa ut. Aldrig förut har det varit så här illa.
Jag vill känna mig vacker som gravid och inte som en sunkig hormonkossa.
Jag går ut i skogen och gräver ned mig ist....


Kommentarer

  • Maydotter säger:

    Har du pratat med någon hudläkare? Det borde ju finnas någon form av medicin som du kan äta trots att du e gravid. Jag vet att det finns något som kallas för vuxenacne, och det medicinares med en typ av antibiotika både i kräm och tablettform.



    Läs mer om vuxenacne (rosacea) här:



    http://www.netdoktor.se/hud-har/?_PageId=693

    2010-08-30 | 17:58:13
    Bloggadress: http://www.ikerstinsmage.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Marie,du ÄR vacker som gravid!

    EN tips är att gå in på www.stockholmsgruppencosmetics.com Märket som Carolina Winberg har gjort. Det är grymt! Billiga och bra produkter. Dom tar bort minsta blemma på bara någon dag. Dessutom är det överkomliga priser och leveransen är snabb. Jag har kompisar som haft proböemhy som använt dess produkter och är jätte nöjd. Testa,det kan ju knappast bli värre av det!

    /Johanna

    2010-08-31 | 07:36:47
  • Maydotter säger:

    Jag tror ändå på en hudläkare. Eftersom det kan vara så att tex den ökade blodmängden på grund av graviditeten som gjort att det påverkar det som styr blodkärlens funktion i ansiktshuden på något sätt startar inflammationen.



    Och när det är inflammationer så är det mediciner... Tex den där antibiotikan i krämform. Det kanske inte får det att sluta, men det kan ju minska inflammationen och smärtan och göra det hela mer uthärdligt. =)

    2010-08-31 | 08:40:38
    Bloggadress: http://www.ikerstinsmag.blogspot.com
  • kajjan säger:

    jag har provat stockholmsgruppens produkter och vart inte nöjd...har alltid haft fet/finnig hy och det hjälpte inte alls.=/

    2010-08-31 | 23:04:08

Kommentera inlägget här: