Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jag vill, jag vill så mycket...

Kategori: Allmänt

Jag önskar verkligen att man var kreativ! Jag behöver verkligen uppdatera Olivias leksaksförråd då hon inte längre leker med sakerna hon har. Det är som sagt dags att införskaffa mer typ dockskåp, barbie (som jag inte ens gillar men såg att hon gärna lekte med hos grannen) och så skulle jag vilja köpa en leksaksspis men den skulle inte rymmas i hennes lilla lilla rum. Men mest av allt just nu skulle jag vilja kunna virka saker, sånt som glassar, bakelser, mat mm. Jag sitter och tittar och försöker förstå mönster men nej, när tom mössmönster är för komplicerade för mig så får jag nog ge upp. Kolla in den här damens förråd av virkad mat:

http://garnogott.blogspot.com/search/label/virkad%20mat

Jag tror faktiskt Olivia skulle tycka det var riktigt roligt att leka med sånt.
Får väl skicka någon till IKEA för att köpa deras nyheter, dom har ju fått in en hel del tygmat och liknand emen jag tycker det hon har i bloggen är finare.
Jag ska väl till att börja med kanske göra klart filten till Buset...

Idag har det varit ganska mycket full rulle. Bara för att vi var tvugna att ställa klockan idag så fick vi väcka barnen, dom som annars varit upp allt mellan halv sex och sex. Jakob hade första inskolningsdagen på Skogsbacken idag och han älskade det. Det gr jag också, det kommer bli så bra så bra där. Så bra att TRollet ska få börja redan nästa år. Inte för att det på något vis varit något fel hos mamma, tvärtom har det varit guld värt att ha dom hos sin mormor men det blir helt annat här och passar mer för större barn. Dom får vara med på ett annat sätt, ta ansvar på ett annat sätt osv. Det kommer bli skitbra!

Vi fick hem vårt köksbord + stolar idag också som vi köpte innan vi ens hade renoverat huset klart så vi hade väl näst intill glömt bort det. Nu var ju meningen att vi skulle göra om köket och då skulle det här setet passa in men nu kommer vi ju inte göra om köket så lite malplacerat ser det väl ut men det blev fint. Allt slår ju det lilla lilla nötta furubordet vi hade innan :P
Nu vill jag bara hitta en riktigt fin höst/vinter löpare att ha på bordet också.





Vad mer? Jag var förbi på jobbet idag för att hämta mitt schema så jag vet hur jag ska jobba då jag börjar om 2 veckor. Usch vad det känns pissigt och tungt. Men går allt som det ska så är det ju bara 8 veckor jag ska jobba.
Jag möts av en bister blick av mina båda chefer, dock på ett skämtsamt vis och dom säger "jahadu, vilka fler har du smittat då?!" Det har visat sig att en arbetskompis väntar barn bara någon 2 veckor efter mig. Så dom funderade på om vi hade varit på samma fest. Det var lite kul att se en del miner när jag gick in i fikarummet då jag inte varit på jobbet sedan slutet på juni då jag fortfarande jobbade med att dölja magen så ingen visste något när jag for och nu kom in med en rätt ordentlig bula helt plötsligt.

Nu är det dags att städa bort inför kvällen så man får ligga som en död gris i soffan i lugn och ro.

Kommentarer

  • Christine säger:

    du lägger väl in kort på bordet och stolarna ;)

    2010-08-23 | 18:00:30
  • lisa säger:

    Jätte fint!

    2010-08-24 | 09:21:44

Kommentera inlägget här: