Maroschka

En småbarnsförälders vardag

En bättre dag

Kategori: Allmänt

Ja den här dagen har varit 1000gr bättre än den igår.
Vi fick sova rätt länge imorse och sen har dagen flutit på och Trollet har i motsats till igår varit på det mest strålande humöret ever de senaste 3 veckorna. Hon har lekt, skrattat, busat och kramats hela dagen. Inga utbrott eller något sånt alls. Hon har nästan varit skrämmande snäll.

Magnus fick ett jävla knepigt ryck och köpte en bil idag. Inte något jag direkt gillar men han får väl göra som han vill. Vi behöver ju en andrabil men en annan kan ju tycka att vi har lite annat att lägga pengar på nu.

Vi hälsade på Eja och Anna och det är ju alltid lika trevligt. (Helst när Trollet är snällare  än någonsin så man faktiskt hinner prata). Jag saknar dom och hoppas vi snart får tid att umgås mer.

Nu ska jag sätta mig ned och fortsätta på mina mormorsrutor. Jag blev lite stressad när Johanna redan är klar med sin. Jag är redan sanslöst uttråkad och har bara gjort 20 st. Minst lika många kvar alltså.

Tjing!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: