Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vinden har vänt..

Kategori: Allmänt

En dag som började med ångest över att gå till jobbet och allmänt dålig feeling vände när jag hade gjort bort det jag inte ville göra och jag kom på att vi skulle till mamma och äta kroppkakor ikväll. Som jag har längtat efter dessa kroppkakor.

Annat som förgyllde dagen är också att jag fick hem lite prylar jag beställt från e-bay ;) , fått kvitto på att klänningen ska komma om 2 dagar (GODE GUD MÅTTE DEN PASSA!), att Jakobs kläder kom idag och jag kan inte beskriva hur fin han blev i kostymen.

Och  mer skoj är att jag bokat tid för en nagelförlängning för att se hur det blir, om det är något jag ska satsa på till bröllopet. Jag har varit nagelbitare i hela mitt liv och skäms så vansinnigt för mina händer, det känns inte kul att trä en ring på ett fult finger. Så det ska jag också hinna med i veckan.

Ännu mer skoj är att jag var inne och pratade med en hudterapeut idag som jag bokade ansiktbehandling hos. Har hört en del gott om henne så. På tordag blir det första behandlingen av 2 där det ingår att hon tittar ordentligt på min hy i sin lupp (?), massage, ansiktsmask, portömning, ångtvätt eller nåt sånt mm. Sen blir det en behandling 2 veckor innan bröllopet också.
Hon ska även förmodligen lägga min makeup så när jag gör andra behandlingen ska vi göra en provmake.

Så lite bättre känns det nu :)
Önskar att vi kunde få fler anmälningr dock. Visst, det är ju O.S.A senast den 1 oktober men det är typ 4 anmälda än så länge. Som sagt så har det visat sig att en del trott att vi förstått att dom ska komma bara genom att de grattat oss och sagt att det är roligt. Ni måste ringa och anmäla er!

Nu ska jag lägga Trollet mitt och sedan vetti tusan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: