Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vi lever..

Kategori: Allmänt

nätt och jämt.
Igår åkte ju såklart även jag på mahsjukan så hela gårdagen är ett töcken. Den verkade aldrig ta slut. Kl 19.30 sov båda barnen så då slänge jag och Magnus oss i säng också och vi sov, och sov och sov. Tack gode gud så har den lilla skvätten penicillin Trollet fått i sig per gång iallafall hjälpt så hon inte har lika ont. Tyvärr så räcker det ju inte hela vägen iom att då hon inte får i sig hela doserna så försvinner ju inte inflammationen utan går bara ned och sen kommer den slå ut igen om ett tag. Så nu väntar vi på att dom ska ringa från sjukan med någon ny idé om hur vi ska få i henne penicillinet. I allra värsta fall får dom väl lägga in oss en vecka och ge henne via dropp.
En sak är säker att jag utsätter henne aldrig mer för det vi gjort de senaste dagarna genom att blåhålla henne, bända upp munnen och försöka spruta in det i ahlsen på henne. Jag har aldrig kännt mig så hemsk och usel.

Idag har förmiddagen gått ut på att skura och sprita toaletterna och golven, duscha, tvätta och bädda rent i sängarna. Tur man har bra hjälp. Jag hade lagt en hög med smutstvätt nedanför tvättmaskinen och när jag kommer in i tvättstugan senare så har Trollivia lastat in tvätten i maskinen, duktiga lilla donna.
På eftermiddagen hade vi tänkt oss att ta oss ut i snön med ungarna.


Hejs...

Kommentarer

  • Diana säger:

    Tack för hjälpen! Jag hade börjat ge upp hoppet om blogg.se och så var det bara för att jag är så oteknisk :-P



    Fy så kämpigt ni verkar ha det hemma, här kämpar vi också med pencillin (flytande, kåvepenin) men det går hyffsat att få i henne det tack och lov. Vi mutar med Mer....



    Krya på er! Kram

    2009-10-25 | 11:17:21
    Bloggadress: http://mammorama.blogg.se/
  • Ea säger:

    När Arvid var jättesjuk så stoppade jag in nappen i munnen på honom. Du vet en sån där air-napp? Där är det ju hål på båda sidorna så att man får in sprutan och kan spruta in medicin/saft etc samtidigt som han suger på nappen. Fick du smaksätta penicillinet eller måste det tas neutralt?

    2009-10-25 | 12:02:10
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: