Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Skulle man klara det...?

Kategori: Allmänt

Jag sitter och drömmer. Jag drömmer om vit sand, grönt/blått vatten och värme. Jag har varit så sugen på att åka utomlands så länge nu. Jag vill verkligen komma iväg...så behövligt.

Vi sitter och pratar om det. Skulle vi åka hela familjen måste man nästan ta en All Inclusive för barnens skull. Hur som helst så är det dyrt dyrt dyrt att åka med barn. Dom pengarna finns inte på långa vägar med husrenovering och annat. Att lämna barnen och åka en vecka bara jag och Magnus är heller inget alternativ. Olivia känns för liten för att vara utan både mamma och pappa så länge. (Med det menar jag inget som helst illa mot de som faktiskt klarar av att lämna sina barn så länge, det är nog jag som skulle ha det jobbigast). Dessutom är Magnus inget stort fan av att åka utomlands. Tanken slog mig då för en kort sekund...att kanske Magnus och barnen skulle stanna hemma...medans jag och någon vän åker iväg en vecka. Då är barnen hemma med pappa och när han jobbar är dom som vanligt med mormor och morfar. Så för dom skulle det inte bli någon större grej annat än att jag inte syns till på några dagar. Men skulle jag kunna åka en hel vecka och lämna över allt ansvar? Skulle jag klara av att njuta och inte tänka på dom dygnet runt? Jag tror nog inte det. Men jag önskar att jag kunde det. För det skulle vara guld värt att fått åka iväg och njuta av sol och bad nu då det förmodligen kommer dröja massvis med år annars iom planer på en liten till inom någon 2-3 årsperiod....


Drömmar.....

Kommentarer

  • Hannah säger:

    Det lät ju super mysigt med utomlands resa, jag har också drömt men har samma tanke när det gäller barnen. vill absolut inte lämna bort dom så länge, förstå va hem längtan man skulle ha. skulle nog inte kunna njuta riktigt fullt ut.:)

    men när dom blir ändre skulle det ju vara roligt att åka hela familjen. :D

    2009-10-30 | 22:28:49
    Bloggadress: http://mittstoralillaliv.blogspot.com
  • Ea säger:

    Haha, jag som drog till Barcelona när Arvid var sisådär 10 månader ;).

    2009-11-01 | 10:20:23
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här: