Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Möhippan

Kategori: Allmänt

Ja igår var det dags. Jag hade precis börjat tro att jag "klarat" mig, att folk inte hade tid osv. Dessutom hade jag ju sagt att jag inte är i något behov av möhippa. Vilken jäkla tur att jag för en gångs skull sminkat och klätt mig tidigt en lördagsmorgon.
Lillasyster och Anna kom och plingade på och jag blev helt stel och tittade på dom, på Magnus, på dom osv. Hur som helst var det ju bara att klä sig och följa med. Jag fick på mig en söt liten balettkjol som nätt och jämt gick på. Vi åkte hem till Erika där även Angela, Lisa, Marlene och Helena väntade. Det var även en viss Terese där som jag inte fattade varför hon skulle vara med på min möhippa. Jag förstod inte och funderade på om hon hade bjudit sig själv eller vad tusan det var frågan om. Men det visade sig att hon ju brukar hålla i dildopartyn så vi bänkade oss och fick diverse genomgångar om hur både kroppen och leksakerna fungerar. Det blev mycket klämma och fnittra och så. Marlene var sötast av alla som hela tiden såg ut som att hon skulle dö när någon ny pryl kom upp. Jag fick även i present välja mig vad jag ville ur katalogen så det kommer snart en present hem ;) Underbar idé!!

När partyt var över så var det visst dags att ge sig ut på samhället och skämma ut sig lite ;) Jag fick en fin fe-utstyrsel och en bok och jags kulle fråga folk ute efter åktenskapsråd som jag kunde skriva upp. Många roliga råd blev det, bla: Gift dig inte, somna aldrig osams, dela bördorna, gräset är ej gränare på andra sidan, en kvinna som agar sin man håller sig pigg och grann och en lydig man är en lycklig man.
Det var bara några. Jag fick gå in på både OK och Statoil och göra buseller godis och fick i belöning pengapåsar.
Vi fortsatte promenaden upp till ICA där jag skulle handla en banan, en gurka och ett paket kondomer. Betala skulle jag göra med pengarna i påsarna. I kassan när jag öppnade dessa påsar visade det sig att det var bara enkronor och femtioöringar! Ja EN guldtia. Kön blev längre och jag bad om ursäkt. Svetten rann och jag langade enkronor för glatta livet i manicken. Tillslut hade jag betalt mina 72kr.
Vidare upp till leksaksaffären och Stenmans där jag fick be om fler råd och sen sätta mig ned och dricka en öl. Där fick jag även de finaste presenterna. Något blått var ett strumpeband. Något gammalt var en enkrona från mitt födelseår 84 och något lånat var ett fint pärlarmband jag ska låna av Anna. Jag höll på gråta men klarade mig.

Tillslut skulle vi visst röra på oss igen och då vandrade vi upp till Folkets Hus där vi mötte upp med killgänget och min Magnus. Fy fan vad han såg ut. Kjol, målade naglar, smink osv :)
Det blev bad i bubbelpoolen, gott tilltugg och mys. Att Magnus hade en grön Borat-baddräkt höll dock på att få mig att vända ut till omklädningsrummet igen. Måtte jag aldrig behöva se det igen.

När badet var klart så åkte vi och ammade lite, eller jag och Anna följde med så Angela fick amma sin lilla Alva en sväng. Sen åkte vi till folketshus i Dalasjö där det dukats upp till tacomiddag och det fanns guitarhero och andra roliga spel. Lekar hann vi med också och det var så himla kul. Runt kl 24 var nog alla ganska trötta så vi åkte hem och det blev inte en alltför sen kväll heller. Pigg och alert idag och kl 9.30 gick jag och Magnus och hämtade barnen för jag skanade dom så och nu när Trollivia sovit klart ska jag dammsuga lite.

Jag har sagt det men säger det igen. TUSEN TACK för igår. Jag kan inte fatta att ni planerat och lagt ned så mycket energi på det här. (Nu gråter jag igen) Allt som ordnats med mamma och barnen, kläder, smink och allt. ALLT var så välplanerat. Det fanns tom tamponger med ifall jag skulle ha mens då vi badade. Helt sjukt!
Och Lisa och Marlene som trots minisar var med så gott som hela vägen och styrde vagn, ammade och hängde på.
Och lillasyster...att hon haft tid för detta och sen var med trots att Benny jobbade så hon fick vara ifrån Elias så pass länge...

Jaa...helt sanslöst och något jag aldrig kommer glömma!
Många kort togs så kanske får man ta del av några sen som jag kan lägga ut ;)

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Vad kul att ni ska få sälja huset. Sen får ju DU uppdatera med renoveringsbilder! ;)

    2009-11-02 | 09:42:37
    Bloggadress: http://evelinaalmqvist.blogspot.com
  • Lina säger:





    Du var verkligen en extremt fin bride-to-be!

    Kul att dagen och kvällen blev lyckad, det bästa kvar nu.. : )

    2009-11-02 | 19:11:11
    Bloggadress: http://gundergom.blogspot.com

Kommentera inlägget här: