Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Ledig men ändå inte...

Kategori: Allmänt

Vilken helg det varit. Vi har varit i full fart hela dagarna.
Igår var det perfekt fönsterputsarväder så rätt vad det var stod jag där och balanserade på pallen och putsade alla fönster utvändigt medans Magnus plockade ut och rensade lite i garaget. När fönstren var klara bar jag bort alla vintersaker, skurade upp utemöblerna och ställde i ordning på altanen. Vi han även åka i väg en sväng på 2årskalas  innan det var dags för middag. Efter middagen putsade jag alla föntser invändigt (tack gode gud för 2glasfönster). När det var gjort kände jag att jag inte bara ville ha det "halvrent" utan blev tvungen att plocka bort tvätt och dammsuga och skura golven också. Det gjorde jag efter att jag strukit gardinerna till köket och satt upp dom. Sen gick jag ut på en långprommis med Eva och när jag kom hem stöp jag i säng kl 21.20.

Imorse var det min tur att kliva upp kl 05.45 så det var ju bara att masa sig ur sängen och sätta sig framför barnkanalen med ungarna. När vi hade fikat klädde jag oss alla och hängde ur tvättmaskinen och stoppade in ny tvätt. När Magnus uppenbarade sig runt halv tio så var även den tvätten upphängd och jag hade krattat halva baksidan. Jag hann precis kratta färdigt när jag insåg att det skulle komma världens störtskur så jag slet ned all tvätt från vindan och sprang in på altanen. Nu har jag halva framsidan kvar då jag började gräva upp en rabatt istället och fastnade i det.
Har nyss kommit in efter en långprommis med Eva och nu ska jag äta vattenmelon och se på ett avsnitt av Greys och sedan GOD NATT eftersom det är 7.30-17.00 som gäller på jobbet imorgon.

Så ja, jag vet inte om man kan kalla det för min "ledighelg" men jag har ju fått lite gjort iallafall.









Kommentarer

  • kajjan säger:

    Helo! Saknar Oliven en grön/genomskinlig napp?Isåfall så finns den här=)

    2009-05-12 | 23:39:07

Kommentera inlägget här: