Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Kvällsmys...

Kategori: Allmänt

Idag är jag rätt trött. Barnen tyckte det va morgon kl 05.20 och jag somnade inte försen 24 men oj vad det var värt det.
Jag hade en helmysig kväll och ville igentligen aldrig gå hem, det tog emot ordentligt när jag insåg att jag var tvungen att gå för att kunna fungera idag. Jag saknar stunderna då det är vi 4 och det är helt värdelöst att det varit så magert med tillfällen då någon av oss alltid varit upptagen, mestadels jag.  Och nu kommer det bli så gott som omöjligt då E flyttar till andra sidan världen, M håller till i Umeå, jag börjat jobba och L bara ska gosa bebis :)
Men vi får lösa det...jag har ju äntligen tack vare Eva (nu när hon ska fara :( ) börjat återgå lite till att leva för annat än bara barnen, dvs ta mig ut och umgås med andra än bara mammagruppen ;)

Trollet var utslut redan kl 8.30 så hon sover...egentligen för tidigt så nu får vi se hur resten av dagen blir. Jag går kväll ikväll, visserligen bara 16.30-21.30 men ni som känner mig vet att i jobbväg finns inget jag hatar mer än att gå kväll! Det är det absolut värsta värsta jag vet! Och imorgon går jag 12.00-20.30....skitdagar!

Jaja...ska plocka upp i köket...hejs.

PS! Erika, maila mig ditt kontonr så jag får betala de vackra mockisarna! DS.

Kommentarer

  • Ea säger:

    Då får du se till att hälsa på M och hälsa på oss i samma veva! :) Sedan så flyttar ni till Umeå och du tar och pluggar till sjuksyrra, det vore nåt!



    Jaojao, jag ska maila kontonumret :D.

    2009-05-14 | 09:29:58
    Bloggadress: http://www.erikalundgren.com
  • Lisa säger:

    Jag tycker också att det var super mysigt att vi var just vi alla fyra! När e sen kommer hem till jul så får vi ta nästa date! Och inte vi kan ses före de! Saknar att umgås med dig!

    2009-05-14 | 12:26:28

Kommentera inlägget här: