Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jag skulle ha lyssnat...

Kategori: Allmänt

Johanna och Erika har vid ett flertal tillfällen påtalat att dom tycker en viss mataffär här (läs ICA) inte är en bra affär då bla varorna väldigt ofta varit för gamla. Eftersom vi precis bytt från en annan mataffär (ja det finns kanske inte så många att välja på) då dom aldrig ens har varor hemma har jag valt att inte lyssna på det örat och hoppats på att dom bara haft otur.
MEN så igår efter att jag gett ungarna fika och håller på städa undan så ser jag att kanten av mackan som Jakob lämnat är grönprickig. Hmm, tänkte jag, vi köpte ju mackorna igår bara. När jag läser på förpackningen så har datumet inte gått ut men dock ser jag flera prickiga mackor igenom plasten. Fuskmärker dom mer än köttfärsen ICA måntro?

Neee...det blir nog till att byta tillbaka efter denna måndas maträkning är betald.....

Jag säger det igen..jag hatar Vilhelmina...jag vill flytta!!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Det problemet har jag med Konsum... Där kan man hitta varor som har bäst före datum 3-4 år bakåt i tiden.. mysigt va? :-P

    2009-05-15 | 07:20:42
  • Hanna säger:

    Helt allvarligt, det går inte att handla i Villis. "Ny" mjölk är det bara typ 4 dagar max kvar på & mångt & mycket går ut typ 2 dagar senare. Ibland har de märkt med "extrapris denna vecka!" men kollar man närmare så går blodpuddingen ut samma dag.



    Det är ju bättre de säljer ut billigare några dagar före, än att man för tusende gången ska måsta bli förbannad över att skinkan man köpt redan har gått ut. Det roliga är att jag varje gång kommer hem med nåt med tveksamt datum, trots att jag alltid kollar :/



    De kanske fulmärker brödet också? En söndag på domus är det dock omöjligt att få tag i ens en brödskalk, vet inte hur läget är på ICA. Båda affärerna skulle behöva rycka upp sig faktiskt!

    2009-05-15 | 08:11:52
    Bloggadress: http://www.johannagronlund.com
  • marlene säger:

    Och då ska vi inte tala om frukten! Ibland får ju stå å gräva länge efter en fräsch apelsin.



    tur att han som jobbar i spelet är så snygg ;)

    2009-05-15 | 08:47:00
  • christine säger:

    Följ med mig å flytta till Östersund ;) vi har också slutat handla på ICA, dem har ofta gammal mat.. inte alls kul.

    2009-05-15 | 22:03:55
  • Hannah säger:

    Jag har blivit skit noga med att kolla datum, Henrik köpte en majsvälling på statiol för ett tag sen och den hade gått ut ett halv år före vi köpte den, så ska det ju banne mig inte vara.



    Men jag tycker att Domus är bättre än ICA nu. hatar ICA! Handlar bara där om man fått nån kupong eller nåt..

    2009-05-16 | 19:22:21
    Bloggadress: http://mittstoralillaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här: